Ha ennél kevesebbet alszol, garantáltan elhízol - Kutatók szerint
A kevés alvás a fogyókúra gátja lehet.

tulsulyos-no
Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokáig hitték, hogy a több műszakos munka, az állandó pörgés, a kialvatlanság súlyvesztéshez vezet, hiszen az effajta életmód nem kedvez a rendszeres táplálkozásnak, és plusz energiákat emészt fel.

Néhány éve viszont már kutatások is alátámasztják, hogy mindez tévhit: megfelelő mennyiségű alvás hiányában a fogyókúra halálra van ítélve.

Mennyit kell aludnod, ha fogyni akarsz?

A Nurses’ Health Study során a szakemberek 60 ezer ápolónő egészségi állapotát követték nyomon 16 éven keresztül. Kikérdezték őket a súlyukról, alvási és táplálkozási szokásaikról, valamint egyéb életmódbeli tényezőkről. A követéses vizsgálat kezdetén minden nő egészséges volt, és testsúlya a normál tartományba esett. 16 évvel később viszont a kutatók azt találták, hogy azoknak a vizsgálatban részt vevő ápolónőknek, akik legalább öt órát aludtak, 15%-kal nagyobb esélyük volt a túlsúly kialakulására, mint azoknak, akik legalább hét órát töltöttek alvással naponta. A vizsgálat tanúsága szerint tehát az egészséges testsúly egyik alapfeltétele a napi hét óra alvás.

Így vezet hízáshoz az alváshiány

Az alváshiány többfrontos háborút indít a fogyókúra ellen. Egyfelől logikus, hogy, aki keveset alszik, állandóan fáradt, enervált, nehezebben veszi rá magát a testmozgásra. Másfelől minél több órát töltesz ébren a nap folyamán, annál több időd van a táplálkozásra. Ez persze a legritkább esetekben történik reggeli-, ebéd- vagy vacsoraidőben. A többség a nap utolsó óráiban konstatálja, hogy alig evett valamit, és fosztja ki a hűtőszekrényt, hogy aztán a bevitt kalóriamennyiség még csak véletlenül se kerülhessen felhasználásra, hanem a szervezet azt elraktározza az éjszakai pihenés során.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mindez viszonylag könnyen átlátható folyamat, ám a túlsúly és az alváshiány kapcsolatának hormonális háttere is van. Az éhség-, illetve a jóllakottságérzés a leptin és a gherin hormonok egyensúlyán múlik. Előbbi a fehér zsírszövetben termelődik, és a vérben mért mennyisége arányos az energiaraktár nagyságával. Tehát, ha szintje magas, jóllakottnak érzed magad. A gherin hormon ezzel szemben a gyomorban termelődik, és minél nagyobb mennyiségben mutatható ki a vérből, annál éhesebbnek érzed magad - szintje étkezés után csökken.

E két hormon kiválasztását befolyásolhatja, illetve érzékeny egyensúlyát zavarhatja össze az alváshiány. Dr. Kristen Knutson, a Chicagói Egyetem adjunktusának korábbi vizsgálataiból kiderült, ha keveset alszol, a gherin-leptin hormonok egyensúlya az előbbi javára dől, vagyis étvágynövelő hormonból termelődik több a szervezetedben.

Otthoni edzés nagy túlsúllyal is

Az elegendő mennyiségű alvás mellett természetesen fontos a testedzés is. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akik otthoni edzéssel indítanának.

Ezt is szeretjük