3 jel, hogy nem eszel elég szénhidrátot: a sikertelen fogyókúrától a rossz leheletig
A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

salata
Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a túlzásba vitt zsírfogyasztást tették felelőssé a túlsúly kialakulásáért, napjainkban minden fogyni vágyó tisztában van vele, hogy a főbűnös a szénhidrát.

Az ausztrál dietetikus, Susie Burell szerint azonban veszélyes drasztikusan csökkenteni a szénhidrátbevitelt, minden kenyér- és tésztafélét salátára cserélni, mert ez fordítva sülhet el.

Túl kevés szénhidrát

Az ausztrál dietetikus szerint rendszeres - legalább heti három-négy - testedzés mellett egy átlagos felnőtt nőnek napi minimum 120-140 gramm szénhidrátot kell fogyasztania.

gyumolcsturmix-no

- Ha naponta kevesebb mint 80 gramm szénhidrátot fogyasztasz, miközben rendszeresen edzel, azzal akadályozod a testzsír metabolizálását, és az anyagcseréd lelassul. Kezdd azzal, hogy edzés után 10-20 gramm extra szénhidrátot fogyasztasz gyümölcs vagy teljes kiőrlésű kenyér formájában - mondta Susie Burell.

Az állandó fáradtság oka

Ha a fogyókúra idején állandóan fáradt vagy, az egyfelől jelentheti, hogy nem megfelelő minőségű, alacsony vitamin- és ásványianyag-tartalmú ételeket fogyasztasz, másfelől a túlzottan lecsökkentett szénhidrátbevitelre is utalhat.

- A túl kevés szénhidrát befolyásolja a vércukorszint szabályozását. A vércukorszint ingadozása pedig fejfájást okoz, rontja a koncentrációs képességet, valamint letargia kialakulásához vezet - magyarázza a dietetikus.

A cikk az ajánló után folytatódik

Fogyókúra okozta rossz lehelet

Ha a szénhidrátbevitel egy kritikus szint alá süllyed, a szervezet ketont kezd termelni. Ez a vegyület a máj zsírraktárakból származó, alternatív tüzelőanyaga. A ketonok a vizelettel és kilégzéssel távoznak a szervezetből, acetonos leheletet okozva.

Ilyenkor nem sokat segít a mentolos rágó és a gyakoribb fogmosás, hiszen nem szájhigiéniai problémáról van szó. Az Atkins-diétát tartók a fogyókúra első, erőteljes széndhidrátmegvonással járó szakaszában tapasztalhatják ezt a kellemetlen tünetet, de a ketogén étrend mellett is előfordul. Ilyenkor mindenképpen érdemes növelni a szénhidrátbevitelt. Amennyiben a tünet nem szűnik meg, ajánlott orvoshoz fordulni, mivel az acetonos lehelet a cukorbetegség egyik tünete is lehet.

Jó szénhidrátforrások

Ezektől a rostdús, laktató szénhidrátforrásoktól a diéta alatt sem kell tartanod. Nem fogod túlenni magadat belőlük!

Ezt is szeretjük