3 jel, hogy nem eszel elég szénhidrátot: a sikertelen fogyókúrától a rossz leheletig
A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

salata
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a túlzásba vitt zsírfogyasztást tették felelőssé a túlsúly kialakulásáért, napjainkban minden fogyni vágyó tisztában van vele, hogy a főbűnös a szénhidrát.

Az ausztrál dietetikus, Susie Burell szerint azonban veszélyes drasztikusan csökkenteni a szénhidrátbevitelt, minden kenyér- és tésztafélét salátára cserélni, mert ez fordítva sülhet el.

Túl kevés szénhidrát

Az ausztrál dietetikus szerint rendszeres - legalább heti három-négy - testedzés mellett egy átlagos felnőtt nőnek napi minimum 120-140 gramm szénhidrátot kell fogyasztania.

gyumolcsturmix-no

- Ha naponta kevesebb mint 80 gramm szénhidrátot fogyasztasz, miközben rendszeresen edzel, azzal akadályozod a testzsír metabolizálását, és az anyagcseréd lelassul. Kezdd azzal, hogy edzés után 10-20 gramm extra szénhidrátot fogyasztasz gyümölcs vagy teljes kiőrlésű kenyér formájában - mondta Susie Burell.

Az állandó fáradtság oka

Ha a fogyókúra idején állandóan fáradt vagy, az egyfelől jelentheti, hogy nem megfelelő minőségű, alacsony vitamin- és ásványianyag-tartalmú ételeket fogyasztasz, másfelől a túlzottan lecsökkentett szénhidrátbevitelre is utalhat.

- A túl kevés szénhidrát befolyásolja a vércukorszint szabályozását. A vércukorszint ingadozása pedig fejfájást okoz, rontja a koncentrációs képességet, valamint letargia kialakulásához vezet - magyarázza a dietetikus.

A cikk az ajánló után folytatódik

Fogyókúra okozta rossz lehelet

Ha a szénhidrátbevitel egy kritikus szint alá süllyed, a szervezet ketont kezd termelni. Ez a vegyület a máj zsírraktárakból származó, alternatív tüzelőanyaga. A ketonok a vizelettel és kilégzéssel távoznak a szervezetből, acetonos leheletet okozva.

Ilyenkor nem sokat segít a mentolos rágó és a gyakoribb fogmosás, hiszen nem szájhigiéniai problémáról van szó. Az Atkins-diétát tartók a fogyókúra első, erőteljes széndhidrátmegvonással járó szakaszában tapasztalhatják ezt a kellemetlen tünetet, de a ketogén étrend mellett is előfordul. Ilyenkor mindenképpen érdemes növelni a szénhidrátbevitelt. Amennyiben a tünet nem szűnik meg, ajánlott orvoshoz fordulni, mivel az acetonos lehelet a cukorbetegség egyik tünete is lehet.

Jó szénhidrátforrások

Ezektől a rostdús, laktató szénhidrátforrásoktól a diéta alatt sem kell tartanod. Nem fogod túlenni magadat belőlük!

Ezt is szeretjük