Így harcol a tudatalatti a fogyókúra ellen - Nem véletlenül vagy állandóan éhes
A tudatalattinak nagy szerepe van abban, hogy tartós és sikeres legyen a fogyókúra.

fogyókúra diéta tudatalatti nyitó
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

6 sminkeszköz, amivel szépen formázható a ritka, kusza szemöldök: tökéletesítik a fazont és természetes hatást adnak »

72 éves nővel reklámoznak táskát: nem a kora miatt különleges, hogy modellnek állt »

Feszesebbé, rugalmasabbá teszi a bőrt, és segíti a sejtmegújulást: krioterápiával sok bőrprobléma orvosolható »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan úgy érzik, hogy feleslegesen vágnak bele bármilyen diétába, mivel nem érnek el látványos eredményeket. Pedig a fogyókúra - ahogy sokan hangoztatják - gyakran fejben dől el, azaz elhatározáson és a kitartáson múlik, hogy lemennek-e azok a pluszkilók. 

Kemény csatát kell megvívni egyeseknek önmagukkal ahhoz, hogy tartós és sikeres legyen a fogyókúra. Ebben pedig a tudatalattinak is nagy szerepe van, hiszen ő "birtokolja" az akaraterőt. 

Ezért vagy állandóan éhes a fogyókúra alatt

Bebizonyították, hogy diéta alatt az ételekhez való viszony nagyon megváltozik, hiszen ilyenkor az ember kénytelen tudatosan is azzal foglalkozni, hogy mit eszik, megtervezi a menüt, és természetesen az is eszébe jut önkéntelenül, hogy mi az, amit nem szabadna enni.

fogyókúra diéta tudatalatti
Fotó: Jose Luis Pelaez Inc / Getty Images Hungary

Az idegrendszert úgy változtatja meg a diéta, hogy az ételeket a fogyókúrázók csak még jobban kívánják, többször gondolnak rá, mint előtte. Nemcsak hogy jobban esik enni, de még a dopamin nevű hormonból is több termelődik. Ez a hormon többek között akkor is termelődik, amikor a drogfüggők valamilyen szert használnak.  

Hol van ilyenkor az akaraterő?

Egyénenként változik, kinek milyen nagy az akaratereje, hiszen ez az egyik kulcsa a sikernek. Jól mutatja, hogy míg bizonyos emberek csak egyre éhesebbek lesznek, és már csak valami szénhidrátgazdag nyalánkságra tudnak gondolni, mások képesek ezeket teljesen kizárni a tudatukból. 

A diétázás még a gondolkodást is megváltoztatja, méghozzá a döntéshozatali funkciókat, amik erőteljesen befolyásolják az egyén akaraterejét. Ez azt jelenti, hogy fogyókúrázni csak nagyon kevés ember tud hosszú távon, mivel szinte minden ellene van. És akiknek sikerül, azok is végig önmagukkal küzdenek

A megoldás: a tudatos jelenlét fejlesztése

Egy 80 fős kísérlet alatt 15 héten keresztül testsúlymenedzselési programot végeztek, ahol a csoportot ketté szedve vizsgálták a tudatos táplálkozás hatását. A csoport egyik fele jelentette a kontroll csapatot, akiknek nem tartottak különórákat a tudatos táplálkozásról, a másik fele pedig rendszeresen részt vett ezekben. Az étkezések után visszajelzéseket kellett készíteniük az ételekről, így fejlesztették folyamatosan a tudatos jelenlétüket. Ez azt jelenti, hogy az illetők csak az előttük levő ételre fókuszáltak, mintha csak meditálnának az étkezések közben.

A kutatás eredménye bebizonyította, hogy a tudatos étkezések is jelentős súlycsökkenést eredményezhetnek, hiszen a figyelmes evés arra sarkallja a fogyókúrázókat, hogy figyeljenek oda a testük jelzéseire, arra, mikor éheznek meg, és mikor érzik azt, hogy már tele vannak. Az ételek ízét érdemes kiélvezni, megrágni jól a falatokat, nyugalmi állapotban elfogyasztani őket, ami rengeteget számít nemcsak a testsúlymenedzselés, de az egészség szempontjából is.

Szintén jó megoldás lehet elterelni a gondolatokat a fogyás szándékáról és másra fókuszálni, például elkezdni edzeni - javasolja Trasi Mann pszichológusprofesszor a Minnesotai Egyetemről. Ezáltal lekerül az ember válláról a teher, nem éli meg kényszerként, szükséges rosszként a diétát.

A cikk az ajánló után folytatódik

A tudatos jelenlét mellett pedig érdemes hosszú távon gondolkodni. Sokáig egy túl szigorú, teljes megvonáson alapuló diéta sem működhet, az egészséges étkezésre átállás azonban igen. Sokszor jobb, ha a sóvárgás tárgyát egy minimális mennyiségben, betervezve beengedi az ember az étrendjébe, így az nem lesz mumus. Heti két darab csokis keksz vagy egyszeri fagylaltozás, a kalóriákat természetesen számon tartva, egy rendesen összerakott étrendet nem tesz tönkre, nem állítja meg a fogyást. Ezeket a falatokat bátran, bűntudat nélkül, az ízeket kiélvezve lehet elfogyasztani. Viszont a megengedés maradjon az előre meghatározott keretek közt, jelentsen hetente egy desszertet mondjuk, és ügyelni kell arra, hogy tudatalatti ne csempésszen több hizlaló falatot a karcsúsító ételek közé.

Hizlal, ha így eszed, fogyaszt, ha máshogy: nem csak az számít, mit eszel, amikor fogyókúrázol

Az alábbi látványos példák is jól mutatják, hogy egy arányosan, egészségesen összeállított tányér kalóriatartalma mennyivel alacsonyabb lehet. Nem kell tehát lemondani egyik ételcsoportról sem, csak oda kell figyelni a mennyiségekre.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük