Egész délelőtt nem éhezel meg, és minden benne van, ami a fogyáshoz kell
Ez egy tökéletes diétás reggeli
Elmondjuk, miért jó választás.

Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

A ’80-as évek ikonikus fülbevalója visszatér: neked is volt ilyen? »

Ősi bőrszépítő összetevők: ezeket használták régen a nők, és ma is beválnak »

Brigitte Bardot 84 évesen is dögös szexszimbólum: stílusa halhatatlan marad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem lehet elég alkalommal kihangsúlyozni, mennyire fontos a reggeli. Még inkább igaz ez azokra, akik diétáznak, vagy fogyókúrára szánják magukat. Egy optimális reggeli étkezés a napi energiaszükséglet 30%-át adja. Beindítja az anyagcserédet, szellemileg frissességet, fizikailag fittséget biztosít.

Jó bornak nem kell cégér, ám mégis lehet újat mondani a tökéletes reggeli témában. A nap első étkezése kell, hogy tartalmazza az éjszaka is dolgozó szervezet számára az összes szükséges tápanyagot, vagyis fehérjét, szénhidrátot és zsírt.

Így készítsd el!

A megfelelő reggeli a következőképpen nézhet ki: végy egy tálkát. Szórj az aljára zabpelyhet, szigorúan csak cukrozatlan változatot. Öntsd nyakon selymes görög joghurttal. Szórj rá kedvedre való, vitamindús gyümölcsdarabokat. Végül koronaképpen hintsd meg egy leheletnyi frissen őrölt fahéjjal. Máris kész a hibátlan napkezdő fogásod, amelyet nem hiába hívnak a sokan szuperreggelinek.

Az optimális hozzávalók, a fehérje, a szénhidrát és a vitaminok teszik ezt az összeállítást olyan laktatóvá és hatékonnyá, hogy akár mindennap fogyaszthatod, míg a teljes túlsúlyodtól megszabadulsz.

A zab áldásos hatása

A zabpehely azért kell, hogy teljes értékű legyen, mert csak úgy maradnak meg benne azok a komponensek, amelyek a tápanyagban gazdag jellegét megadják. A zab nagyon sok rostot tartalmaz, ráadásul a jó fajtát, aminek a neve béta-glükán. Ez segít a rosszkoleszterin-szint csökkentésében.

A zabpehely dugig van ásványi anyagokkal, proteinnel és vitaminokkal, zsír- és cukortartalma mégis elenyésző. Nagyon jót tesz az emésztésnek, és a benne található fitovegyület csökkenti a rákos betegségekre való hajlamot is.

A joghurt előnyei

A görög joghurt selymesen dús állaga és aromásan tejszínes ízvilága tökéletes kiegészítője a zabpehelynek és a gyümölcsöknek. Ez a típusú joghurt azért kedvezőbb a többinél, mert lecsepegtetik belőle a savót, és egy gazdag beltartalommal bíró terméket jön létre. A görög joghurtban kevesebb cukor és szénhidrát van, viszont sok benne a fehérje, ami elengedhetetlen energiaforrás.

A gyümölcs kihagyhatatlan

A gyümölcsöknél nincs nagyobb vitaminforrás az étkezési palettán. Ha a reggelidbe piros bogyósokat vagy élénk színűeket választasz, plusz dózis antioxidánst juttatsz a szervezetedbe, ami roppant hasznos az immunrendszerednek is. Jótékony hatása és koncentrált vitamintartalma miatt szupergyümölcsnek számít a fekete áfonya, a mangó, a gránátalma, a homoktövis.

A reggelire szórt fahéj nemcsak pikáns aromát ad az ízeknek, hanem segít az emésztésben, illetve az esetleges felfúvódás megelőzésében. Mindemellett a fahéj fokozza az antioxidánsok hatását is, és pozitívan befolyásolja a vércukorszintet.

Fűszerekkel az egészségért

Nemcsak az alapanyagok, hanem a fűszerek is segítségedre lehetnek a sikeres diétában. Mutatjuk, mit hová szórj!

Ezt is szeretjük