Teljesen eltünteti a tokát és feszesíti a nyakat ez az 5 egyszerű gyakorlat: napi öt percet kell rászánnod
Egy egyszerű, öt lépésből álló gyakorlatsorozattal sokat javíthatsz a nyaki izmok állapotán.

GettyImages-1193362907
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok nő életét képes megkeseríteni a lógó toka, ami nem feltétlenül csak a hízás következtében jön létre. Az áll alatti nagyobb zsírréteg kialakulásában a genetikai háttérnek, az életkornak, valamint a nem megfelelő életmódbeli tényezőknek is nagy szerepe lehet.

Ahhoz, hogy a toka eltűnjön, nem kell azonnal plasztikai sebészhez fordulni, hiszen az ilyen beavatkozások amellett, hogy fájdalmasak, még a pénztárcát sem kímélik. Helyette pár otthon végezhető gyakorlattal, fej- és nyaktornával, valamint rendszeres mozgással tehetsz ellene.

Eltünteti a tokát és feszesíti a nyakat

A toka megszüntetéséhez elsősorban a nyaki bőrizmokat és a fejbiccentő izmot kell megdolgoztatni, feszesíteni, mert ezek elgyengülése miatt alakul ki az áll alatti plusz réteg. 

GettyImages-1181548296

Ezenkívül a kevés folyadékmennyiség is okozhatja a bőr rugalmasságának elvesztését, ami elősegíti az áll körüli zsírréteg megereszkedését, ezért nagyon fontos naponta nyolc pohár, azaz két liter tiszta vizet fogyasztani. A kellő mennyiségű folyadék az anyagcserét is felpörgeti, és hozzájárul az ásványi anyagok, vitaminok könnyebb felszívódásához is, így a fogyást is közvetetten segíti.

A folyadékbevitel mellett érdemes  A-, E- vagy C-vitaminban gazdag testápolókat, bőrápolókat használni, és az a legjobb, ha párna nélkül hajtod álomra a fejed, hiszen így kerül a nyak valódi nyugalmi helyzetbe.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egy egyszerű, 5 lépésből álló gyakorlatsorozattal sokat javíthatsz az izmok állapotán, de fontos, hogy naponta szánj rá pár percet. A gyakorlatok helyes kivitelezéséhez videót is mutatunk. 

  • Enyhén nyisd ki a szádat, told előre az alsó állkapcsodat, majd vissza. 10-szer végezd el a gyakorlatot.
  • Formálj a száddal egy nagy O betűt, majd tartsd meg a pózt öt másodpercig. Végezz belőle öt sorozatot.
  • Ülj le, és a domináns tenyered alsó részét tedd a homlokodra. Nyomd előre a fejed, bele a tenyeredbe, miközben a tenyereddel ellenállást képezel. A fejed maradjon egyenes, ne döntsd meg. 5x10 másodpercet végezz belőle.
  • Mindkét karodat tedd a tarkódra, miközben a fejedet óvatosan hátranyomod. Tartsd ki a pózt 10 másodpercig, majd ismételd meg ötször.
  • Döntsd teljesen hátra a fejed, és enyhén nyisd ki a szád. Próbáld az alsó ajkaddal megérinteni a felső ajkadat úgy, hogy az állad feszes maradjon. Végezd 10 másodpercig a gyakorlatot. 

8 mozgásforma, amitől azonnal olvadnak a zsírpárnák

Mutatjuk, milyen mozgásformák mellett tedd le a voksod, ha a kalória- és zsírégetés a célod!

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük