Speciális, anyagcsere-pörgető diéta
5 kiló mínusz
Ahhoz, hogy diétád sikeres legyen, gyors anyagcsere-működésre van szükséged.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Minél szigorúbb diétát követsz, annál nagyobb a valószínűsége, hogy egy óvatlan pillanatban egy üres csokispapírral együtt kitartásod és lelkesedésed is a szemetesben landol. A táplálkozástudománnyal foglalkozó szakértők szerint ugyanis a fogyókúrák több mint 60%-a a drasztikus tápanyagmegvonás, az étkezések számának lecsökkentése, illetve az ebből következő koplalás miatt végződik sikertelenül.

Bár ideig-óráig ez a módszer is biztosítja a fogyást, amellett, hogy egészségedet és szellemi teljesítőképességedet is veszélyezteted vele, a legtöbb esetben már a diéta befejezése után fellép az úgynevezett jojó-effektus, a nehezen leadott kilókat pedig újra magadénak tudhatod.

Ma már elismert tény, hogy a megoldást kizárólag egy olyan diéta jelentheti, melynek étrendje nem túl kalóriadús, viszont tápanyagokban gazdag, minőségi élelmiszerekre épül, mindemellett a megvonás helyett a gyakori étkezésre helyezi a hangsúlyt. Ha ugyanis naponta többször fogyasztasz kis adagokat, nemcsak emésztésedet és anyagcserédet gyorsítod fel - melyek megfelelő működése a fogyás egyik legfontosabb feltétele -, de egész nap jóllakottnak érezheted magad.

Tíz napos diétánk ezeket az elveket követi: segítségével elsajátíthatod az egészséges táplálkozás alapjait, emellett éhezés nélkül szabadulhatsz meg túlsúlyodtól – a tizedik nap végére akár 3-5 kilótól.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A három főétkezés mellett iktass be két-három kisebb étkezést is: fogyassz el egy-egy gyümölcsöt, zöldséget, vagy egy pohár zsírszegény, élőflórás joghurtot.
  • Reggelizz legkésőbb egy órával ébredés után: így a lehető leggyorsabban növelheted meg anyagcseréd intenzitását.
  • Ne fogyassz mesterséges adalékanyagokat és tartósítószereket, finomított cukrot tartalmazó élelmiszereket.
  • A diéta ideje alatt fogyassz el minden nap legalább 2,5-3 liter folyadékot.
  • Hatékonyabbá teheted a fogyást, ha az étkezések előtt elfogyasztasz egy pohár citromos vizet, illetve napi két alkalommal egy csésze zöld teát.
  • Az egészséges és kiegyensúlyozott fogyáshoz elengedhetetlen a rendszeres testmozgás: iktass be minden nap legalább 30 pernyi intenzívebb edzést.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, vékonyan megkenve margarinnal, egy paradicsom, 2 dl narancslé.
Tízórai: tetszőleges gyümölcs.
Ebéd: 10 dkg csirkemellfilé zöldfűszerekkel, paradicsomszósszal, egy tányér zöldségsaláta zöld leveles zöldségekből, paradicsomból, uborkából.
Uzsonna: egy pohár rizspuding egy kevés gyümölccsel.
Vacsora: egy tányér paradicsomleves.

2. nap

Reggeli: egy pohár gyümölcsturmix zsírszegény, élőflórás joghurttal.
Tízórai: tetszőleges gyümölcs.
Ebéd: 10 dkg csirkemellfilé, féltányérnyi párolt zöldség, többek közt hagyma, sárgarépa, kelbimbó, cukkíni.
Uzsonna: kis adag gyümölcssaláta almából és narancsból, egy csipet fahéjjal.
Vacsora: szendvics két vékony szelet teljes kiőrlésű kenyérből, egy szelet pulykasonkával, salátalevéllel, paradicsommal, retekkel.

3. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, vékonyan megkenve margarinnal, uborka, egy banán passzírozva, egy grépfrút.
Tízórai: tetszőleges gyümölcs.
Ebéd: 10 dkg pulykahús csípős, hagymás-paradicsomos szósszal, egy tányér vegyes zöldségsaláta.
Uzsonna: egy vagy kettő puffasztott gabonaszelet, vékonyan megkenve mogyoróvajjal.
Vacsora: egy tányér paradicsomsaláta spenóttal, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

4. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, két főtt tojás, egy grépfrút.
Tízórai: tetszőleges gyümölcs.
Ebéd: 10 dkg halhús, 6 dkg barnarizs, egy tányér vegyes zöldségsaláta.
Uzsonna: egy zsírszegény, élőflórás joghurt, egy banán fele.
Vacsora: szendvics két vékony szelet teljes kiőrlésű kenyérből, 7,5 dkg csirkehússal, hagymával, egy szelet zsírszegény sajttal, egy kevés zsírszegény majonézzel.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

5. nap

Reggeli: fél csésze gyümölcsös müzli 2 dl zsírszegény tejjel.
Tízórai: tetszőleges gyümölcs.
Ebéd: 10 dkg csirkehús szezámmaggal és fokhagymával, egy tányér vegyes zöldségsaláta.
Uzsonna: egy zsírszegény, élőflórás joghurt, négy szem aszalt barack.
Vacsora: egy tányér vegyes zöldségsaláta 5 dkg zsírszegény, zöldfűszeres túróval.

A diéta további öt napján ismételd meg az első öt nap mintaétrendjét. A napokat akár tetszőlegesen fel is cserélheted.

Fontos!
A diéta tíz napig tartható. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Ezt is szeretjük