Ezért karcsúak és egészségesek a thai nők: 5 étkezési szokás, amit érdemes ellesni tőlük
A thai nők híresen karcsúak, vajon mi lehet a titkuk?

thai
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az elhízás világszerte rendkívül gyakori jelenség, köszönhetően a mozgásszegény életmódnak, valamint a táplálkozási szokások megváltozásának. A számos negatív egészségügyi következménnyel járó probléma az Egészségügyi Világszervezet szerint már akkora méreteket ölt, hogy akár járványnak is nevezhető, és évente több millióan halnak meg a jelentős súlytöbblettel összefüggésbe hozhatóan.

Bár az elhízás minden országban jelen van, egyes nemzeteknél, kultúrákban kevésbé jelentős, mint máshol. Közismert, hogy a japán vagy a francia nők például többnyire sikeresen őrzik meg csinos alakjukat, de Thaiföldön járva is karcsú hölgyekkel találkozhatnak az utazók. Vajon mi lehet a thai nők titka?

Miért karcsúak és egészségesek a thai nők?

Thaiföld általában jól, tehát a sereghajtók között szerepel a világ országait az elhízott személyek aránya szerint sorrendbe állító listákon. Bár a testalkatot befolyásolja a genetika is, a thaiokra például jellemző az összességében kisebb termet, ami a csontozatuk felépítésének köszönhető, de azt korántsem lehet kijelenteni, hogy ez lenne az egyetlen fontos tényező. 

Vannak, akik az étvágycsökkentő meleg, párás trópusi klímát teszik felelőssé a karcsúságért, az igazság viszont ennél persze árnyaltabb, összetettebb lehet. 

A hidratálás nagyon fontos

Az ország egyes területein nehezen találni ivóvizet, ugyanakkor az időjárás mindenképp fontossá teszi a megfelelő hidratálást, és ezt a helyiek tudják is. Az étkezések során a folyadékfogyasztás kiemelt jelentőségű a számukra. Mielőtt például a vendéglőben hozzálátnának az evéshez, a rendelt italukért nyúlnak, a reggelihez pedig többféle innivalót is kérnek, a kávé mellett a gyümölcslé, a víz és a tea is népszerű választás. A diétázók jól tudják, hogy a hidratálás a fogyásban is sokat segíthet, számos kutatás bizonyította, hogy azok, akik evés előtt isznak, kevesebb kalóriát fogyasztanak majd, illetve hogy akik egész nap gondoskodnak a folyadékpótlásról, kevésbé lesznek éhesek. 

Nem hagyják ki a reggelit

A reggeli az anyagcsere optimális működéséhez, a vércukorszint beállításához elengedhetetlen. A nyugati kultúrákban mégis gyakran kimarad, esetleg a munkába sietve kapnak be pár útközben vásárolt falatot, jellemzően péksüteményeket az emberek. Természetesen Thaiföldön is vannak, akiknél ez a megszokott napi rutin, ám a legtöbb családban a reggeli egy komplett étkezés, ami akár olyan tételeket is tartalmaz, amiket a turisták inkább ebédre vagy vacsorára fogyasztanának.

Míg a hotelek kínálatában megtalálható a gabonapehely és a pirítós, addig a hagyományos thai reggeli sokkal változatosabb, nem ritka, hogy gazdag, tápláló levesből vagy épp grillezett húsból áll. Ezek kevésbé fűszeresek, mint a nap további részében fogyasztott ételek. 

Osztozkodnak

Ázsia több országában, így Thaiföldön is jellemző, hogy a tradicionális éttermekben az elkészült étel egyből az asztalra kerül, és a családok a közösből szednek maguknak, ki-ki annyit, amennyire épp szüksége van, lehetőség szerint úgy, hogy azt el is tudja fogyasztani, és ne maradjon a tányéron megkezdett étel. 

Ezt már gyermekkortól gyakorolják a helyiek, tudják, hogy mekkora az az adag, ami pont elég a számukra, és a túlevést is könnyebben elkerülik. A többféle fogásból ráérősen, a változatos ízeket élvezve falatoznak, így kisebb adagokkal is jóllaknak. 

Helyben, friss alapanyagokból készült ételek

Bár az utcai árusok kínálatából általában nem hiányozhatnak a bő olajban sült finomságok, a tenger gyümölcsei, a csirke, a marha és a sertés, azonban a fogások nagy részét a köret teszi ki, ami gyakran zöldség és rizs. Az sem lényegtelen, hogy az ételeket helyben főzik, többnyire friss, adalékmentes hozzávalókból. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Nem sajnálják a fűszereket

A thai konyha intenzív ízeiről, aromáiról és olykor vibráló színeiről is ismert. Mindez pedig a különféle fűszereknek köszönhető, amelyekkel nem óvatoskodnak a konyhában. Egyebek mellett a koriander, a fahéj, a chili, a kömény, a fokhagyma és a gyömbér az ételek legkedveltebb ízesítői. Bár a túlzottan fűszeres étkezés egészségre gyakorolt hatásáról megoszlanak a vélemények, a szakemberek szerint egyes hozzávalók, még ha kismértékben is, de segíthetnek az anyagcsere felpörgetésében, illetve a megfigyelések azt mutatják, hogy az intenzív ízek könnyebben eltelítenek, ez pedig akár kisebb adagok fogyasztásához is vezethet. 

A japán nők három zsírégető tápláléka

A japán nőkről az örök fiatalság és a karcsú, filigrán termet jut először eszünkbe, amit nagy részben étkezési szokásainak köszönhetnek. A tradicionális japán konyha eleve egészséges, nekik pedig amellett, hogy változatosan táplálkoznak, és élvezik az ízeket, a mozgás is a mindennapjaik részévé vált.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük