Miért hizlal a tévé fénye, főleg, ha éjszaka nézed? A kutatások szerint ez az oka a jelenségnek
Már egy egész kis éjszakai fény is súlygyarapodáshoz vezethet.

tv-alvas-cover
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

Kalóriagyilkos kardió torna kezdőknek: 30 perc alatt a teljes testet megdolgoztatja »

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok felnőtt van, aki nem szívesen alszik sötétben. Sokaknál a tévé vagy valamilyen éjszakai fény világít alvás közben, pedig úgy tűnik, hogy már a legkisebb fény is hozzájárulhat az elhízáshoz.

Az éjszakai világítás összezavarja az ember hormonális egyensúlyát, állítják a kutatók. A JAMA Internal Medicine-ben idén megjelent tanulmány szerint az éjszakai fény és a hízás között határozott kapcsolat áll fenn.

Tényleg hizlal, ha fénynél alszol?

A kutatás szerint az éjszaka, alvás közben égő villany vagy működő tévé elnyomhatja az alváshormon, a melatonin működését, ami összezavarja a normális alvás-ébrenlét ciklust, ezáltal hatással van a többi hormon és közvetve a zsírraktározás ritmusára is. A fény összezavarhatja a stresszhormonokat is, ezáltal is befolyásolva az anyagcsere folyamatát. 

tv-alvas

Az értekezéshez a kutatók 44 ezer 35 és 74 éves kor közötti nő alvási szokásait figyelték meg, olyanokét, akik nem dolgoztak éjszakai műszakban, és nem voltak terhesek sem. Azok a nők, akik fénynél aludtak, 17%-kal nagyobb valószínűséggel híztak legalább 5 kilót az ötéves kísérlet során. 

Az is számított, mennyi fénynél aludtak. Egy kis éjszakai fény nem okozott súlygyarapodást, ezzel szemben azok, akik égő villanynál vagy bekapcsolt tévénél aludtak, számolhattak hízással.

Az eredmények akkor sem változtak, amikor a kutatók számításba vették az alanyok étkezési és edzési szokásait, ami arra enged következtetni, hogy az éjszakai fény kifejezetten sokat számíthat, bár a tudósok rámutatnak, hogy önmagában valószínűleg nem okozhat elhízást, de mindenképpen összefüggés fedezhető fel a két jelenség között.

A cikk az ajánló után folytatódik

A kutatók arra is felhívják a figyelmet, hogy a tanulmány legfontosabb tanulsága az, milyen fontos a megfelelő mennyiségű és a jó minőségű alvás az egészséges súly megőrzéséhez, tehát érdemes arra törekedni, hogy a nyugodt éjszakát semmi ne zavarja meg, különösen akkor, amikor az ember fogókúrázik, vagy igyekszik ügyelni a súlyára.

Stagnál a fogyás? Így indíthatod be

Nem csak az alvásra fontos odafigyelni ahhoz, hogy egyenletes és egészséges legyen a fogyás. Ha megakadtak a kilók, számos módszerrel lehet újra lendületbe hozni a diétát. Mutatjuk a legjobb, kutatások által igazolt tippeket.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük