Ez az étel hizlal? Valójában soványabbak lettek, akik ettek belőle
A kutatókat is meglepte az eredmény
Tisztázódik egy újabb diétás tévhit.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Így szűkítsd be a farmered szárát, ha nem elég passzentos - Nőiesebb lesz tőle »

Így lehet gyönyörű egy telt nő fehérneműben - Különleges fotók »

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha már több fogyókúrát is kipróbáltál, minden bizonnyal hallottad néhányszor, hogy a szénhidrátok minden formájával le kell számolnod, ha karcsú akarsz lenni - elég a Dukan- és az Atkins-diéta étrendjére gondolni. Akad azonban egy kutatás, amely új fényt vet a szénhidrátok kiegyensúlyozott bevitelére.

A friss tanulmány a Nutrition & Diabetes hasábjain jelent meg, és meglepő módon azt taglalja, hogy a tésztafélék jót tesznek az alaknak, és megfelelő fogyasztásuktól egyáltalán nem fogsz hízni.

A tanulmány háttere

A felettébb érdekes és váratlan eredményeket hozó kutatást olasz tudósok végezték a Neuromed Intézetben, amely Pozzilliben található. Érdekes tény, hogy a tudóscsapat munkáját a Barilla nevű cég finanszírozta, akik számos tésztafélét gyártanak.

A kutatás során 23 ezer nő és férfi étkezési szokásai, testtömegindexe és tésztafogyasztása került vizsgálatra Olaszország két, eltérő szokáskultúrával rendelkező régiójában.

Mire jöttek rá a tudósok?

Az eredmények szerint nincs közvetlen kapcsolat a főtt tészták fogyasztása és a hízás között, még akkor sem, ha rendszeresen teszi ezt valaki. A kulcs a mértékletesség, így a kutatók szerint azok, akik ennek megfelelően étkeznek, karcsúbb derékkal rendelkeznek, és jobb a csípő-derék arányuk is.

A tanulmány egyik társszerzője, George Pounis kiemelte, hogy a valós emberi adatok analízise során meglepetésként érte a csoportot, hogy az információk nemcsak cáfolni tudják a népszerű fogyókúrás tévhitet, de erősen bizonyítják, hogy éppen az ellenkezője igaz. A szakértő kiemelte azonban, hogy minden esetben fontos a szervezet egyéni igényeinek mérlegelése.

Így fogyhatsz a tésztafélékkel

A nézettel egyébként lassan egyre több táplálkozástudós is egyetért, ám akadnak bizonyos kitételek, amelyek nélkül mégsem ajánlatos nagyon sok tésztát fogyasztani. Az egészséges tésztás étkezések ugyanis korántsem a húsos ételek köreteként felszolgált tésztákat vagy a zacskós instant változatokat jelentik.

Ha a fogyókúra során nem szeretnél lemondani a kifőtt tésztáról, érdemes a teljes kiőrlésű lisztből készült, sok rostot tartalmazó típusokat választani, amelyek hosszan laktatnak. Amennyiben ezek nem nyerik el a tetszésedet, javasolt sok alacsony keményítőtartalmú zöldséggel elkészíteni a tésztát, például brokkolival, padlizsánnal, paradicsommal, spárgával vagy éppen gombával. Ezek arányát növelve laktatóbbá válik a tészta, ám csökken az étkezés kalóriatartalma, míg a rostok kifejthetik béltisztító hatásukat - így összességében egy nagyon egészséges, diétás ételt állíthatsz össze.

A kiegyensúlyozott mediterrán ételekben emellett kiemelten fontos szerepe van az egészséges zsíroknak, melyekkel a tésztát az olívaolaj, egyes zöldségek vagy a halhús egészítheti ki.

Blog.hu ajánló