Ez az étel hizlal? Valójában soványabbak lettek, akik ettek belőle
A kutatókat is meglepte az eredmény
Tisztázódik egy újabb diétás tévhit.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha már több fogyókúrát is kipróbáltál, minden bizonnyal hallottad néhányszor, hogy a szénhidrátok minden formájával le kell számolnod, ha karcsú akarsz lenni - elég a Dukan- és az Atkins-diéta étrendjére gondolni. Akad azonban egy kutatás, amely új fényt vet a szénhidrátok kiegyensúlyozott bevitelére.

A friss tanulmány a Nutrition & Diabetes hasábjain jelent meg, és meglepő módon azt taglalja, hogy a tésztafélék jót tesznek az alaknak, és megfelelő fogyasztásuktól egyáltalán nem fogsz hízni.

A tanulmány háttere

A felettébb érdekes és váratlan eredményeket hozó kutatást olasz tudósok végezték a Neuromed Intézetben, amely Pozzilliben található. Érdekes tény, hogy a tudóscsapat munkáját a Barilla nevű cég finanszírozta, akik számos tésztafélét gyártanak.

A kutatás során 23 ezer nő és férfi étkezési szokásai, testtömegindexe és tésztafogyasztása került vizsgálatra Olaszország két, eltérő szokáskultúrával rendelkező régiójában.

Mire jöttek rá a tudósok?

Az eredmények szerint nincs közvetlen kapcsolat a főtt tészták fogyasztása és a hízás között, még akkor sem, ha rendszeresen teszi ezt valaki. A kulcs a mértékletesség, így a kutatók szerint azok, akik ennek megfelelően étkeznek, karcsúbb derékkal rendelkeznek, és jobb a csípő-derék arányuk is.

A tanulmány egyik társszerzője, George Pounis kiemelte, hogy a valós emberi adatok analízise során meglepetésként érte a csoportot, hogy az információk nemcsak cáfolni tudják a népszerű fogyókúrás tévhitet, de erősen bizonyítják, hogy éppen az ellenkezője igaz. A szakértő kiemelte azonban, hogy minden esetben fontos a szervezet egyéni igényeinek mérlegelése.

Így fogyhatsz a tésztafélékkel

A nézettel egyébként lassan egyre több táplálkozástudós is egyetért, ám akadnak bizonyos kitételek, amelyek nélkül mégsem ajánlatos nagyon sok tésztát fogyasztani. Az egészséges tésztás étkezések ugyanis korántsem a húsos ételek köreteként felszolgált tésztákat vagy a zacskós instant változatokat jelentik.

Ha a fogyókúra során nem szeretnél lemondani a kifőtt tésztáról, érdemes a teljes kiőrlésű lisztből készült, sok rostot tartalmazó típusokat választani, amelyek hosszan laktatnak. Amennyiben ezek nem nyerik el a tetszésedet, javasolt sok alacsony keményítőtartalmú zöldséggel elkészíteni a tésztát, például brokkolival, padlizsánnal, paradicsommal, spárgával vagy éppen gombával. Ezek arányát növelve laktatóbbá válik a tészta, ám csökken az étkezés kalóriatartalma, míg a rostok kifejthetik béltisztító hatásukat - így összességében egy nagyon egészséges, diétás ételt állíthatsz össze.

A kiegyensúlyozott mediterrán ételekben emellett kiemelten fontos szerepe van az egészséges zsíroknak, melyekkel a tésztát az olívaolaj, egyes zöldségek vagy a halhús egészítheti ki.

Ezt is szeretjük