Csípd össze a bőröd, és figyelj
Ha ennél vastagabb, akkor baj van
Mennyi felesleg van rajtad tulajdonképpen? Most megmutatjuk, hogy derítsd ki.

Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Változatos és nőies is lehet a rövid haj: ezek a fazonok mindig befutók »

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Este zuhanyzásnál csípd össze a bőrödet a hasadon, a csípődön és a combodon. Ebből ki fog derülni, hogy mennyi rajtad a felesleg. Sokkal pontosabb adatot kapsz, mint akkor, ha a mérlegre állnál.

A testsúly egy olyan adat, mely önmagában nem elegendő ahhoz, hogy megállapítsd, túlsúlyos vagy-e. Hiszen a csontok vastagsága, a testmagasság mellett a zsírszövetek és az izomszövetek arányára is szükséged van ahhoz, hogy pontos képet kaphass a saját testedről. Azt bizonyára te is jól tudod, hogy az izom nehezebb, mint a zsír, viszont kisebb a térfogata ugyanannyi súlyú izomnak.

Nézd meg, és számold ki!

De, mielőtt nagyon bonyolulttá válna, maradj annál a módszernél, hogy összecsíped a fentebb említett, a legtöbb nő esetében a problémás részeket jelentő területeken a bőrt. Ha hat-nyolc centinél vastagabb, akkor már az egészséges zsírszázalék felső határánál jársz. Van egy képlet, mellyel megközelítőleg jó eredményt fogsz kapni - a legpontosabb adatot azonban csak egy szakember által végzett mérés után kaphatod meg.

  • A súlyodat kilogrammban kell megadnod.
  • A magasságodat méterben kell megadnod, vagyis, ha 168 centi vagy, akkor 1,68-nak kell a négyzetét venned.
  • A korodat az évek számával kell megadnod.
  • Azt vedd figyelembe, hogy ez a képlet felnőtt nők esetében használható.

Túlsúlyos vagy? Itt vannak a kategóriák!

Az orvosok által megállapított soványság, túlsúlyosság a következőképp alakul nők esetében:

  • 20-40 éves kor között: 21%-ig túl vékony, 22-33%-ig egészséges, 34-39%-ig túlsúlyos, 39% fölött elhízott;
  • 40-60 éves kor között: 23%-ig túl vékony, 24-34%-ig egészséges, 35-40%-ig túlsúlyos, 40% fölött elhízott;
  • 60 éves kor fölött: 24%-ig túl vékony, 25-35%-ig egészséges, 36-42%-ig túlsúlyos, 42% fölött elhízott.

Hogyan szabadulhatsz meg a zsírszövettől?

Teljesen nem jó megszabadulni tőle, a 10%-os testzsírarány nők esetében már létfontosságú. De a feleslegtől természetesen, ami 33% fölötti aránytól indul, az egészséged érdekében is érdemes megszabadulni. Ehhez válassz magadnak egy olyan diétát, melyet ízlésedhez, életmódodhoz tudsz igazítani, és végezz hetente öt alkalommal legalább 30 perces aerob edzést.

Diéta választásában itt találsz segítséget, míg az aerob mozgást illetően törekedj a folyamatos, alacsony pulzusszámú mozgásra. Ez lehet intenzív séta, lassú kocogás, lassú biciklizés és lassú tempójú úszás is, vagy bármilyen edzőtermi, csoportosan végezhető aerobik. Az alacsony pulzusszám tartására a mozgás teljes időtartamára azért van szükség, mert ilyenkor használja fel a tested a zsírszöveteket arra, hogy energiához jusson.

Ezt is szeretjük