Tényleg jobb a light? Az igazság 3 fogyókúrás dogma mögött
Ha fogyni akarsz, akkor tényleg le kell mondanod a vacsoráról? És a light termékek valóban kevésbé hizlalnak?

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlsúly és a fogyás problémája évszázadok óta áll az emberek érdeklődésének középpontjában, nem csoda tehát, ha néhány fogyókúrás dogma bevette magát a köztudatba, és makacsul ott tanyázik.

Ezeknek a bölcsességeknek az igazságtartalma ugyanakkor megkérdőjelezhető - most lerántjuk a leplet a három leggyakoribbról.

Jobb a light!

A light termékek általában nem tartalmaznak cukrot, vagy csökkentett a zsírtartamuk, ez azonban nem minden esetben jelenti azt, hogy büntetlenül falatozhatod őket, vagy hogy nem hizlalnak.

Egyrészt, mert a mesterséges édesítőszerek kifejezetten rosszul hatnak az anyagcserédre - lebontásuk nagyon nehéz, a bennük lévő méreganyagok felhalmozódhatnak, és akadályozhatják a kiválasztó folyamatokat.

Másrészt, mert a cukormentes termékekben - például a diétás csokiban - az édes ízt sokszor azzal érik el, hogy növelik a zsírtartalmat.

Harmadrészt pedig azért, mert az ételek természetes összetételének megváltoztatásával gyakran a zsírok is megváltoznak - vagyis, bár a zsírtartalom alacsonyabb lesz, de telítetlen helyett telített zsírok kerülnek az ételbe. Összességében tehát jobb, ha természetes, nem módosított zsírokat tartalmazó ételeket fogyasztasz, és igyekszel mértéket tartani.

A reggeli kávé beindítja az anyagcserét

Szintén van némi valóságalapja, de ebben a formában erősen sarkított igazság. Tény, hogy a kávéban lévő koffein fokozza a vérkeringést, ezáltal pedig az anyagcserét, valamint a zsírégető folyamatokat is serkenti.

Ugyanakkor a kávé savasít, és önmagában nem is helyettesítheti a rostban gazdag, emésztéselindító reggelit. A kiegyensúlyozott étrend mellett napi egy csésze gyenge kávé nem okozhat gondot, és még segítheti is az emésztésed, de reggeli helyett kávét inni igazi pofon a gyomornak.

Ha kihagyod a vacsorát, hamarabb fogysz

Az állítás csak félig igaz: ha a vacsora azt jelenti, hogy lefekvés előtt jól belakmározol, akkor valóban jobb, ha a fogyás érdekében lemondasz erről. A legideálisabb azonban, ha este is eszel valamennyit, legkésőbb három órával azelőtt, hogy nyugovóra térsz. Máskülönben a vércukorszinted az éjszaka során túlságosan leesik, és reggel még nehezebb lesz ellenállni a szénhidrátbombáknak.

Válassz inkább könnyű, alacsony glikémiás indexű vacsorát, például túrót, joghurtot, gyümölcsöt vagy salátát, így az anyagcseréd az éjszaka során sem lassul le, a reggeli nem lesz sokk az inzulintermelésnek, ugyanakkor a fölöslegesen bevitt kalóriák sem alakulnak zsírpárnákká, miközben az igazak álmát alszod.

Ezt is szeretjük