Hogyan ehetsz több teljes értékű gabonát? 9 módszer, amit érdemes kipróbálnod
Nemcsak a pirítósból tehetsz szert teljes értékű szénhidrátokra.

kvinoa
beauty and style
Top olvasott cikkek

A teljes kiőrlésű gabonák sok pozitív egészségügyi hatással bírnak, képesek csökkenteni a kettes típusú cukorbetegség kialakulását, hozzájárulnak a koleszterinszint egyensúlyához, támogatják az emésztési folyamatokat, és így tovább. Nem véletlen, hogy az Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium ajánlása szerint a napi gabonabevitel felének teljes kiőrlésűnek kellene lennie.

Finomított társaikkal ellentétben a teljes kiőrlésű gabonák biztosítják számodra a rostokat. Ez meghatározó jelentőségű abból a szempontból, hogy mennyire érzed kiadósnak az étkezést, és milyen gyorsan tér vissza utána az étvágyad. A lassú felszívódású szénhidrátok megakadályozzák a vércukorszint súlyos kilengéseit, így fogyasztásuk után csak jóval később éhezel meg. Ugyanakkor a teljes kiőrlésű ételek fogyasztása sem javasolt mértéktelenül, hiszen a legszámottevőbb különbség a finom- és a teljes kiőrlésű lisztek között nem a szénhidráttartalomban, hanem a magasabb rost-, fehérje-, vitamin- és ásványianyag-tartalomban rejlik.

Teljes értékű gabonák fogyasztása

Sokan úgy tekintenek a szénhidrátra, mint valami ördögtől való, rossz dologra, pedig éppúgy elengedhetetlen része az egészségtudatos étrendnek, mint a fehérje és a zsír. Ajánlott receptjeinkben reggelire, ebédre és nassolnivalóra egyaránt találsz példát, így változatosan iktathatod be a teljes értékű gabonákat a mindennapi étkezéseidbe.

Ezt is szeretjük