Nem bűnözés a nassolás: télen így tudod előnyödre fordítani a falatozás utáni vágyat
Van megoldás a téli falásrohamokra: nem feltétlenül kell, hogy romba dőljön miattuk a diétád.

nassolas
Ez is érdekelhet

Sasszemklinika - Magyarország vezető szemészeti lézerklinikája túl a 100 000. látásjavító műtéten (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Leesett az internetezők álla a fiatal nő fotójától: mitől néz ki így a bőre? »

Így teheted még különlegesebbé a fekete rúzst: csodálatos, ezüstös smink »

Az éjszaka királynőjeként pózol Gisele Bündchen: a 38 éves modell ilyen gyönyörű »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbben felszednek néhány kilót a hideg hónapokban, ilyenkor kevesebbet mozgunk, és az étkezések is tartalmasabbak.

Annak is van hatása a súlyra, hogy a nyáron kapható, széles gyümölcs- és zöldségválaszték helyett télen könnyebben nyúlunk a kekszek és csokik után.

Nem tabu a nassolnivaló

A nassolás alapvetően egy jó szokás is lehetne. A dietetikusok a napi többszöri kis étkezést ajánlják, egy-egy nass pedig tulajdonképpen helyettesíthet egy tízórait vagy uzsonnát. Az azonban nem mindegy, hogy milyen tápanyagot, illetve milyen mennyiségben fogyasztasz. Míg egyes dézsmálások nem hagynak nyomot a testen, a napi egy tábla csokitól a bőr zsírosságán túl az úszógumi is gyarapodik.

hasi-hizas

A jó nassoláshoz többféle út vezet. Az első, ha körültekintően megtervezed a napodat, nemcsak a főétkezéseket, hanem a köztes, csak bekapok valamit kezdetű majszolásokat is. Készíts egy nagy adag, finom salátát vagy zöldségmártogatóst sárgarépából, zellerből és uborkából, és ha rád jönne az ehetnék, ehhez nyúlj, ne az évek óta a szekrényben porosodó popcornt pattogtasd ki. Isteni, házi zöldségchips-eket is készíthetsz, de a téli hangulatban egy fahéjas sült alma vagy szilva is szuper alternatíva az édességéhség leküzdésére. Az édesburgonyából készült, fűszeres, ropogós finomság pedig lekörözi a bolti változatokat is, viszont lassabban emeli a vércukorszinted, ezáltal később éhezel meg.

Pótcselekvés evés helyett

Ha úgy érzed, nem laksz jól, és nem kívánod az egészséges alternatívákat, határozd el, hogy ahányszor megkívánsz egy csokit, iszol egy nagy pohár citromos vizet vagy zöld teát. A folyadékfogyasztás mindig előnyödre válik, ezek a levek pedig még támogatják is a fogyásodat. Érdemes lehet kipróbálni az oolong teát, különleges íze egy csepp mézzel relaxálóan hat a téli hidegben. 

Egy másik alternatíva, hogy valamilyen aktív pótcselekvést végzel, ha rád törne a falatozás. Egy perc plank nem időigényes, mégis hihetetlen eredményeket érhetsz el vele, ráadásul sokféleképpen variálható, nem unod meg akkor sem, ha egy nap tízszer tör rád a farkaséhség.

szoke no plankol

A szobabiciklizés szintén zsírégető és alakformáló hatású, ráadásul az elégetett kalóriákat is figyelemmel követheted!

Naplózd, mit eszel!

A felesleges, üres kalóriák bevitelének visszaszorítására szintén szuperül használható az étkezési napló. Vezess minden egyes elfogyasztott morzsát - ne csak a nasit, a főétkezéseket is -, és a nap végén értékeld, mi mindent fogyasztottál. Jól látható lesz, mik azok a pluszok, amelyekre semmi szükség nem volt: egy szelet sajtra, mert elmentél a hűtő előtt, vagy egy fél kakaós csigára, mert valaki meghagyta reggelinél. Ha tudod, minek szeretnél búcsút inteni, sokkal egyszerűbb az elválás, mert, amikor legközelebb megennéd a kolléga által kínált sütit, már tudni fogod, hogy pontosan a szükségtelen kalóriákat gyarapítaná a vele bevitt energia.

Gyümölcsnasi

A gyümölcsök magas víz- és vitamintartalmuknak köszönhetően alapvetően a fogyókúra építőkövei. Bizonyos fajták azonban magas cukortartalmuk miatt kicsit kiszorulnak a kedvencek köréből: ezek viszont bátran fogyaszthatóak!

Ezt is szeretjük