Salaktalanítás tavasszal: mutatjuk, mit egyél, mit igyál a látványos eredményért
A rostban gazdag ételek végigradírozzák a bélrendszert.

Ez is érdekelhet

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

Ingyen felfedezheted Budapest legendás helyeit: csak ez az egy dolog kell hozzá (x)

beauty and style

Teljes testre ható Pilates 8 percben: ezt végezve garantált a bikinialak »

Rihanna nemcsak a zenéléshez ért: új ruhakollekciója a teltkarcsú nőknek is szól »

Így lesz fénylő és természetes hatású a bronzosító: a koszos hatásnak vége ezzel a trükkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tavasz a megújulás évszaka: ilyenkor nemcsak a természet kezd éledezni, de te is kivirulsz, magad mögött hagyva a hosszú, téli hónapok ködös, komor hangulatát.

Ha nemcsak másik frizurára és néhány csinos tavaszi ruhadarabra vágysz, hanem szeretnél belülről is megújulni, és nem mellesleg leadni pár kilót, ideális választás egy pár napos salaktalanító kúra.

Salaktalanítás márciusban

Télen jellemzően nehezebb, zsírosabb, tartósítószerekben gazdagabb élelmiszereket fogyasztasz, melyek megterhelik az emésztőrendszeredet. Hogy megszabadulj a bélrendszerben felgyülemlett salakanyagoktól, érdemes belefognod egy pár napos tavaszi salaktalanító kúrába.

Növényi eredetű táplálékok

Elsősorban növényi eredetű táplálékokra lesz szükséged: fogyassz minél több rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonafélét. Ezek nem csupán vitaminnal látják el a szervezetedet, de serkentik az emésztésedet, rosttartalmuknak köszönhetően segítenek megszabadulni a lerakódott salakanyagoktól. A kúra idejére iktasd ki étrendedből a húsféléket, koffeint, cukros üdítőket, alkoholt, édességeket, és hagyj fel a dohányzással.

Fontos a mozgás!

Fontos, hogy napi rendszerességgel végezz valamilyen mozgásformát: ez lehet kocogás, úszás, biciklizés, konditeremben végezhető edzés, jóga, illetve bármi, amihez kedvet érzel. A rendszeres sportnak köszönhetően anyagcseréd felélénkül, több oxigén jut a sejtekhez, energikusabbnak érzed magad.

Mit igyál?

Naponta legalább két és fél liter szénsavmentes ásványvizet fogyassz el, illetve beiktathatsz étrendedbe olyan gyógyteákat is, mint a borsmenta-, a zöld vagy a fehér tea. Ezek segítik az emésztési folyamatokat, valamint hidratálják a szervezeted. A kúra legalább három napig tartson, de még jobb, ha egy hétig végzed.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy adag banánturmix, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy tányér tökfőzelék rántás nélkül, szójafasírttal.
Uzsonna: egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

2. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta, egy bögre mentatea.
Tízórai: egy marék sózatlan pisztácia.
Ebéd: egy tányér rántás nélküli spenótfőzelék, egy kemény tojás, kevés főtt krumpli.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy tányér lencseleves.

3. nap

Reggeli: egy kis pohár élőflórás, natúr joghurt zabpehellyel, egy csésze fehér tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: 20 dkg zöldséges barna rizs, egy csésze édesköménytea.
Uzsonna: egy kivi.
Vacsora: egy alma lereszelve, kevés mézzel, fahéjjal.

Ezt is szeretjük