Az öt legjobb tavaszi zsírégető zöldség: lerobbantják a zsírt, és nagyon finomak
A friss, rostokban gazdag tavaszi zöldségek felpörgetik az anyagcserét, és elősegítik a fogyást.

GettyImages-908062538
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Marc Jacobs így vészeli át a karantént: ezeket posztolják a divatvilág ismert arcai »

Hajfestés érintés nélkül: egy leleményes fodrász megoldotta »

Ez a vagány ruhadarab is visszatért a múltból: a mellény most így divatos »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tavasz nemcsak az első igazán meleg napsugarakat hozza el számunkra, de a gyümölcs- és zöldségszezon kezdetét is. A zsenge, friss, rostokban gazdag zöldségfélék ilyenkor kifejezetten fontosak, hiszen amellett, hogy értékes tápanyagokkal látják el a szervezetet, és energiával töltenek fel, segítenek a fogyókúrában is.

Tavasszal jellemzően a zsenge leveles zöldségek szezonja van, amelyek tele vannak antioxidánsokkal, beindítják az anyagcserét, elősegítik a máj méregtelenítési munkáját, és persze finoman elkészíthetők. Első lépésként szerezz be belőlük párat a hűtődbe, és évezd jótékony hatásait.

Az öt legjobb tavaszi zsírégető zöldség

A tavasz jó időszak arra, hogy a természet mellett a tested-lelked is megújuljon. 

GettyImages-498525209

Sóska

A savanykás ízű sóska - amelynek különleges ízét a benne található oxálsav adja - nem csak kalóriaszegény, ami 100 grammjában csupán 22 kcal-t tartalmaz, a levelek fehérjéket, antioxidánsokat és 30%-ban zsírokat tartalmaznak, amelyek késleltetik a zsíremésztést, és növelik az étvágycsökkentő hormonok szintjét, ennél fogva elnyomják az étvágyat és a sóvárgást - derült ki a Biotechnológiai Információk Nemzeti Központjának - NCBI - tanulmányából.

A sóska magas C-vitamin- és ásványisó-tartalma sem elhanyagolható, de foszfort, vasat, magnéziumot és A-vitamint is tartalmaz, utóbbi az anyagcsere-folyamatok fontos szabályozója. Ahogy pedig a többi zöld leveles zöldség, flavonoidokban és antioxidánsokban gazdag, míg előbbinek érfalvédő hatása van, addig utóbbi a szabad gyököket hatástalanítja, káliumtartalma pedig a magas vérnyomást szabályozza.

Érdemes nyersen vagy salátában fogyasztanod a zöldséget, receptet ide kattintva találsz. Oxálsavtartama miatt használj a sűrítésre valamilyen tejterméket, ami csökkenti a hatását, ami szerepet játszik a vese- és húgyhólyagkő-képződésben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Spenót

A spenót - a sóskához hasonlóan - tartalmaz tilakoidokat, ásványi anyagokat, vasat, magnéziumot, B-vitamint, magas rosttartalma révén pedig segíti az emésztést, ami a fogyás egyik alapja. A benne található kálium vízhajtó hatással bír, és megszünteti a hastáji puffadást.

Popeye kedvenc ételét használat előtt érdemes kicsit megfonnyasztani, majd fokhagymával, medvehagymával fűszerezni, de a spenót kitűnő főzelékalap is. Receptet ide kattintva találsz. 

Rukkola 

A rukkolát - más néven borsmustárt - van aki szereti, van aki nem, de azt mindenképp érdemes megjegyezni, hogy egy olyan salátanövényről van szó, ami számtalan jótékony hatással bír.

GettyImages-478461680

A rukkola segíti a méreganyagok kiválasztását, és vértisztító hatással bír, B- és C-vitamin-tartalma szerepet játszik a zsírok lebontásában. 100 grammja csupán 25 kcal-t tartalmaz, így szinte annyit ehetsz belőle, amennyit csak bírsz.

Köretként frissen fogyasztva a legízletesebb, de salátába keverve is jó megoldás, ha egy könnyed ebédre vagy vacsorára vágysz. Receptet ide kattintva találsz hozzá. 

Zöldborsó

A hasi zsír, azaz a zsigeri zsír mennyiségét a rostok fogyasztásával és rendszeres testmozgással lehet csökkenteni. 

A borsó - ahogy a többi hüvelyes - kiváló rostforrás, 100 grammjában 5,7 gramm rost található, de 6 gramm proteint is tartalmaz, így érdemes gyakran fogyasztani belőle. Magnéziumban, mangánban, kalciumban, foszforban, vasban, cinkben és A-, B-, C-vitaminban gazdag.

Manapság levesként, főzelékként vagy franciasalátába használják, de egy isteni mentás zöldborsókrémet is készíthetsz receptünk segítségével. 

GettyImages-184607551

Hónapos retek

A hónapos retek egy igazán szépséges tavaszi csemege, ami pirosló színével a tavasz ébredését jelzi. A csípős ízű retek nemcsak az immunrendszert erősíti, de a fogyókúrád is elősegíti a benne található hatóanyagok miatt. Támogatja a zsírok lebontását, a népi gyógyászat szerint pedig vírusölő, gyulladásgátló hatása is van, így a szervezet méregtelenítési folyamatait is elősegíti.

Nyersen vagy salátában fogyasztva, teljes kiőrlésű kenyér és sovány csirkemellsonka mellé eheted, de ha valami igazán különlegesre vágysz, köretként sült retket is készíthetsz belőlük.

Élelmiszerek, amik segítik a fogyást

Az alábbi szuperételnek is nevezett finomságok segítenek a kalóriadeficit megteremtésében, hiszen amellett, hogy kalóriaszegények, rengeteg élelmi rostot, vitamint fehérjéket és hasznos tápanyagokat tartalmaznak, amelyek nemcsak a fogyókúrád, de az egészséged szempontjából is fontosak.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük