Minden plusz kilót lefarag rólad: a 80/20-as diétától végleg lefogyhatsz
Erre figyelj!
Ha egyetlen dologra odafigyelsz, a süti is belefér néha.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

7 körömtrend, ami nagyon erős lesz ősszel: már most sokan választják ezeket a manikűröket »

7 apróság, amitől olcsó hatást kelt a cipőd, hiába költöttél rá sokat »

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan vágnak bele időről időre valamilyen konkrét diétába, amitől a zavaró zsírpárnák leadását várják. Egy-egy villámdiéta valóban hatékony is, és segít, hogy a bélrendszer fellélegezzen, de a hosszú távú fogyáshoz elengedhetetlen egy működőképes, tartható étrend.

Ha nem szeretnéd kihagyni az étrendedből a finom falatokat, és szeretsz időnként nassolni, jó hírünk van: ebben a diétában szabad. Persze nem mértéktelenül.

Ezt jelenti a 80/20

A kampányszerű fogyókúrák után nem ritka, hogy a plusz kilók ismét visszatérnek hosszabb vagy rövidebb időn belül. Hiszen a siker mindig addig tart, ameddig a szuper étrend - utána viszont minden visszaáll a régi kerékvágásba. A 80/20-as diéta ettől más: ha egyszer elkezded, utána nem térsz vissza a régi étkezésedhez, mivel egyáltalán nem kell nélkülöznöd semmilyen ételt.

A 80/20 a százalékokra vonatkozik: az étkezések 80%-a egészséges, diétás ételekből álljon, például:

  • teljes kiőrlésű gabonákból,
  • fehérjében gazdag élelmiszerekből, mint amilyenek a kemény sajtok vagy a túró,
  • zöldségekből, gyümölcsökből,
  • sovány húsokból.

Kerüld a gyorséttermi ételeket, a finomított szénhidrátokat, a fehér lisztes, cukros ételeket és a növényi olajban sütött ételeket, például a rántott dolgokat. 20%-ban viszont megengedettek a bűnösebb falatok is. Hétvégén például ehetsz ebédre egy-egy szelet rántott húst, és utána egy szelet sütit is. Persze a legjobb, ha igyekszel ilyenkor is egészséges alternatívákat választani - a tévé előtt például egy marék mandulát a zacskó chips helyett, a rántott húst pedig készítheted például zabliszttel is a fehér helyett.

Így számold az arányokat!

Ha naponta ötször eszel kis adagokban, abból egy étkezés tartalmazhat olyan ételt, ami nem kifejezetten illeszkedik a diétádba. Amennyiben napi három főétkezéssel számolsz csak, akkor körülbelül heti három alkalommal bűnözhetsz.

Miért jó választás?

A hosszú távon is karcsú alak titka az, hogy következetes tudj lenni, és mértéktartó, nem pedig a lemondás, a koplalás vagy a nyúlkoszt. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend és bizonyos kártékony élelmiszerek mérséklése elengedhetetlen a vékonyabb testhez, de nem kell mindenről lemondani, amit korábban szerettél. Jól hangzik, ugye?

Ezt is szeretjük