10 kiló mínusz T-faktor diétával: ezek az ételek szó szerint égetik a zsírt
Fokozd a szervezeted termogenezisét, és figyeld meg, hogyan olvadnak rólad a kilók!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Dr. Martin Katahn T-faktor diéta című könyve 1989-ben jelent meg első ízben, és óriás sikert aratott a fogyni vágyók körében.

Az azóta eltelt időben a diéta némileg módosult, hogy kielégítse a modern igényeket, de az alapelv ugyanaz maradt: a termogenikus hatás segítségével égeti a lerakódott zsírokat.

T-faktor diéta

A T-faktor diéta a termogenikus folyamatok zsírégető hatására összpontosít: amikor például sportolsz, a tested hőt termel, ehhez energiára van szüksége, amit az elraktározott zsírok elégetéséből fedez - ez a termogenezis.

Dr. Katahn szerint bizonyos ételek képesek befolyásolni ezt a folyamatot: azok, amelyek serkentik a termogenezist, gyorsítják az anyagcserét is, így a kilók szó szerint leolvadnak rólad, mások azonban lelassítják, és további plusz centiket ragasztanak a csípődre.

Az is lényeges szempont, hogy a test, ha energiát akar nyerni, először a fellelhető szénhidrátokat égeti el, és csak azután nyúl a zsírtartalékokért.

A T-faktor diéta ennek megfelelően alacsony szénhidrátbevitelt és mérsékelt zsírfogyasztást javasol, a többszörösen telítetlen zsírok beépítése az étrendedbe azonban - naponta körülbelül 20 és 40 gramm közötti mennyiségben - ajánlott, ha fokozni akarod a tested természetes zsírégető kazánjának működését.

Ételek, melyek szó szerint égetik a zsírt

A termogenikus folyamatokat legjobban segítő ételek a következőek: karfiol, brokkoli, spárga, zeller, bogyós gyümölcsök, gomba, körte, ananász, barack, kelbimbó, spenót, alma, chili, gyömbér, fokhagyma, kurkuma és fahéj.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: rántotta két tojásból és egy bögre brokkoliból, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt kelbimbó.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

A mozgás szerepe

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, mennyi az a minimálisan szükséges heti mozgásadag, ami nélkül nincs hosszú távú fogyás.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy marék bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két répa.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre spenótsaláta.
Uzsonna: 10 dkg ananász.
Vacsora: egy bögre wokban párolt zöldség chilivel ízesítve.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy körte, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell, egy bögre chilis saláta.
Uzsonna: egy bögre tejeskávé.
Vacsora: egy bögre alma-dió saláta.

4. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, fél bögre párolt spárga, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: 15 dkg grillezett gomba, egy bögre fokhagymás zöldsaláta.
Uzsonna: egy zellerszár.
Vacsora: egy bögre gyömbéres ananászsaláta.

5. nap

Reggeli: turmix egy pohár tejből, egy marék bogyós gyümölcsből, egy csipet fahéj, egy marék mandula.
Tízórai: egy marék aszalt sárgabarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre sóskafőzelék.
Uzsonna: egy bögre tejes kávé.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

Ezt is szeretjük