6 kiló mínusz 2 hét alatt: fogyj és méregteleníts a szőlődiétával
A szőlő nemcsak méregtelenít, de az egészséged szempontjából is hasznos. Próbáld ki diétánkat!

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

Így szabadulj meg a háton lévő pattanástól: 7 tipp, ami gyors javulást hoz »

A szezon új trendje a gombaszőke haj: jobban néz ki, mint ahogy hangzik »

A 90-es években mindenkinek volt, most megint ezerrel hódít a bokalánc: minden szettet feldob »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Attól, hogy a jó idő véget ért, még nem kell hagynod, hogy újra felkússzanak rád a nagy nehezen leadott kilók. Tegyél azért, hogy ősszel is a nyári formádban tündökölhess - a méregtelenítő szőlődiéta segít ebben.

Habár a gyümölcsnek elég magas a cukortartalma, ha okosan fogyasztod, akkor könnyedén fogyhatsz vele.

Intenzív kilófaló

A szőlő remek vitaminforrás: többek között megtalálható benne az összes B-vitamin, valamint a C-vitamin is - mindkettő elengedhetetlen az anyagcsere normál működéséhez.

Bár köztudott, hogy ez a gyümölcs rengeteg cukrot tartalmaz, mégsem kell tőle megrettenned, ha fogyni szeretnél, sőt, a következő tulajdonságaira való tekintettel bevonhatod a diétába.

A szőlő magas rost- és víztartalmának köszönhetően felpörgeti az emésztést, ráadásul méregtelenítő hatással is rendelkezik, tisztítja a kiválasztó szerveket, így a felgyűlt salakanyagok gyorsabban távoznak.

Kifejezetten jót tesz a májadnak és a szívednek, de ami még ennél is fontosabb, hogy szabályozza a szervezeted vízháztartását.

Ha a hasad elkezdett terebélyesedni, megintcsak érdemes a szőlővel próbálkozni, mert megszabadít az itt megszorult viztől, és hamarosan nyoma sem lesz a puffadásnak.

Kritériumok

Nem mindegy, hogyan végzed a szőlőkúrát, ugyanis magas cukortartalmának köszönhetően a gyümölccsel akár ellentétes hatást is elérhetsz. Az első és egyben legfontosabb, hogy szó sem lehet hat óra utáni evésről. Úgy oszd be napközben az étkezéseidet, hogy ne kelljen kopogó szemmel lefeküdnöd. Tartsd magad a kialakított étrendhez, a napi négy étkezésnek elégnek kell lennie ahhoz, hogy ne legyél éhes, ráadásul ily módon a szénhidrátbeviteled is csökkenthető.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy joghurt, egy marék gyümölcsös müzli, 2 dl frissen facsart narancslé.
Tízórai: egy nagyobb fürt szőlő.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre körtés szőlősaláta joghurttal leöntve.
Vacsora: egy szelet pulykamellsonka, egy lágy tojás, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.

Még több tipp

Ha a szőlődiéta nem elégíti ki az igényeidet, akkor nézz körül a többi fogyókúrás módszer között is!

2. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér zsírszegény, fűszeres túrókrémmel megkenve, egy paradicsom.
Tízórai: egy kisebb fürt szőlő, két korpás keksz.
Ebéd: egy tányér csőben sült brokkoli.
Vacsora: egy nagyobb fürt szőlő.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása egy marék bogyós gyümölccsel.
Tízórai: egy bögre szőlőből és almából készült saláta.
Ebéd: egy tányér paradicsomos, bazsalikomos penne durumtésztából készítve.
Vacsora: egy bögre gyümölcsrizs szőlővel.

4. nap

Reggeli: egy főtt tojás, egy szelet pulykamell sonka, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.
Tízórai: egy marék mandula, egy kis fürt szőlő.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, fél bögre Waldorf-saláta szőlővel.
Vacsor   a: egy bögre gyümölcssaláta szőlővel.

5. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós padlizsánkrémmel vékonyan megkenve, 2 dl narancslé.
Tízórai: egy nagyobb fürt szőlő, egy szelet zsírszegény sajt.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy tányér rakott zöldség.
Vacsora: egy joghurt, egy fürt szőlő.

6. nap

Reggeli: egy marék mazsolával összekevert zabpehely, egy pohár élőflórás joghurt, 2 dl zöld tea.
Tízórai: egy nagyobb fürt szőlő.
Ebéd: egy bögre kefires, fűszeres tésztasaláta szőlővel.
Vacsora: egy bögre tejberizs, édesítőszerrel készítve, szőlővel keverve.

7. nap

Reggeli: egy tojásból készült rántotta egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Tízórai: egy nagyobb fürt szőlő.
Ebéd: egy bögre rizottó.
Vacsora: egy krémtúró, egy nagyobb fürt szőlő.

Ezt is szeretjük