Így edd a szőlőt, ha fogyókúrázol - Nem kell aggódnod a magas cukortartalom miatt
Szabad szőlőt enni a diéta alatt, ha okosan csinálod.

szolo-no
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Ezt idd reggelire, ha laposabb hasat szeretnél: vízhajtó smoothie céklával »

Egyszerű őszi smink, amit mindenki el tud készíteni »

A szupermasni most a legmenőbb az Instán – Így tedd a hajadba, hogy nőies legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szőlő az egyik legmagasabb szénhidráttartalmú hazai gyümölcs, ezt a legtöbb fogyni vágyó pontosan tudja.

A legegyszerűbb tehát kiiktatni az étrendből. Ha azonban mégsem tudsz lemondani róla, van megoldás, ám nem mindegy, mikor és mennyit eszel belőle.

Mi van a szőlőben?

20 dkg szőlő körülbelül 150 kalóriát - és 36 gramm szénhidrátot - tartalmaz. Csak összehasonlításképp: ugyanennyi körtében 70 kcal, narancsban 95 kcal, almában 100 kcal van. Mindennek ellenére nem szabad megfeledkezni róla, hogy a szőlő sok más szempontból jótékony hatással van a fogyókúrára.

Magas élelmi rost- és pektintartalmából adódóan serkenti a bélmozgást, salaktalanító hatással bír. A pektin egy vízben oldható élelmi rost, mely amellett, hogy segíti az emésztést, az LDL-koleszterin szintjét is csökkenti a vérben. Végül a szőlő sok-sok immunerősítő hatású vitamint, többek közt B1-, B2- és K-vitamint is tartalmaz, melyek a téli időszakban különösen fontosak a szervezet számára.

Így edd a szőlőt, ha fogyókúrázol!

Ha tehát nem szeretnél lemondani a szőlőről csak azért, mert magas a cukortartalma, ne is tedd. Ha nassolnivalót keresel, sokkal jobb választás, mint egy szelet csoki. Érdemes azonban fogyasztásakor tekintetbe venned a szervezet inzulinműködését. A hasnyálmirigy által termelt inzulin 50%-a bázisinzulin, a másik fele pedig az étkezések során termelődik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Alapvetően igaz, de fogyókúra esetén még inkább szem előtt kell tartanod, hogy nem szabad a reggeli órákban magas cukortartalmú ételekkel sokkolnod a szénhidrát-anyagcserédet. Az esti órákban pedig ugyancsak veszélyes, hiszen az ilyenkor elfogyasztott extra szénhidrátot már nem dolgozza fel a szervezet, hanem raktározásra kerül. Amennyiben szeretnél szőlőt enni a diéta alatt, a legjobb, ha tízóraira időzíted a fogyasztását: ekkor már nem dobja meg túlságosan az inzulinszintedet, viszont a szervezetnek még bőven lesz ideje felhasználni a belőle származó energiát a nap során. 20 dkg-ot nyugodtan elfogyaszthatsz a délelőtti órákban, esetleg egy kevés korpás keksz mellé.

A sportról se feledkezz meg!

Természetesen a sikeres fogyás nemcsak a táplálkozáson, hanem a rendszeres mozgáson is múlik. A következő képeken megmutatjuk a leghatásosabb mozgásformákat.

Kép: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük