Mennyi idő kell, hogy egy új szokás kialakuljon? Csak ennyi szükséges a végleges fogyáshoz
Egyáltalán nem olyan sok, hogy ne lehetne kibírni.

nassolas
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Az öt legjobb esküvős film, amiktől még jobban várod majd a lagzid »

10 évet leradíroz a bőrről ez a házi arcmaszk, ha hetente használod: a japán nők esküsznek rá »

Gyönyörű, hullámos loknik: 5 zseniális hajgöndörítő technika videón »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbben rövid, néhány hetes, kampányszerűen végzett diétáktól várják a fogyást, melyeket azonban, amint visszatérnek megszokott életmódjukhoz, hamarosan visszahízás követ. A jojó-diétázás csakis úgy kerülhető el, ha a fogyás időszakát követően szinten tartással folytatódik az életmódváltás, melynek része az olyan szokások kialakítása, megszilárdítása, amelyek abban támogatnak, hogy karcsú maradj. 

Kutatások vizsgálták, mennyi időbe telik egy-egy egészséges szokás kialakítása, mely lehetővé teszi, hogy a fogyókúra eredménye véglegessé váljon. A tanulmányban megállapított átlagosan szükséges idő egyáltalán nem is olyan sok, ami igazán biztató, ha kisebb-nagyobb változtatásokat szeretnél beiktatni az életedbe.

Szokások kialakítása

A szokások felvételéhez szükséges időt a Londoni Egyetem viselkedéstudománnyal foglalkozó orvosai vizsgálták 96 résztvevő körében 12 héten keresztül. A tesztek során mindenkit arra kértek, válasszon egy olyan étkezéssel, folyadékfogyasztással vagy mozgással kapcsolatos szokást, melyet korábban nem végzett soha rendszeresen. Ezt követően a kísérlet ideje alatt adatokat gyűjtöttek arról, hogy a résztvevők megcsinálták-e a célkitűzésüket, és mennyire érezték automatikusnak a cselekvéseiket. 

fogyokuras alkalmazas

A résztvevők visszajelzései alapján a tudósok megállapították, hogy egy szokás kialakítása átlagosan 66 napot vesz igénybe.

A European Journal of Social Psychology hasábjain megjelent kutatás szerint azonban ez egyáltalán nem biztos, hogy minden esetben igaz, ugyanis a felvenni kívánt szokások jellegétől függően jelentős különbségek mutatkoztak az automatikus cselekvés elérésének idejében.

Egy olyan egyszerűbb szokást, mint például, hogy reggeli után megiszik a résztvevő egy pohár vizet, nagyjából 18-20 napba telt felvenni. Azoknak azonban, akik összetettebb, időigényesebb, a korábbi rutinjuktól nagyban eltérő vagy kifejezetten nehézkes szokásokat igyekeztek felvenni, akár 254 napra is szükségük volt.

A szokás kialakításához minden esetben a cselekvés ismétlésére volt szükség. A napi gyakoriság nem szükséges, mindaddig, amíg a minta és a kontextus - ebéd után, lefekvés előtt - rendszeres marad. A legfontosabb időszak a szokás kialakításában a változtatás kezdetének néhány hete, majd ezt követően egyre nehezebben szilárdulnak meg a minták. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A rossz szokások elhagyása ennél bonyolultabb lehet még akkor is, ha valaki erősen motiváltnak érzi magát. Nehezebb egy szokást megtörni, ha a korábban a cselekvés kezdetét jelölő szituáció rendszeresen előfordul, például a reggeli kávé mellé a cigaretta, vagy, ha ambivalens érzelmek vannak jelen a leszokással kapcsolatban, ilyen lehet az, ha valaki attól fél, hogy meghízik, ha leteszi a cigarettát. Sajnos az is kiderült, hogy az új szokások nem szüntetik meg a régieket, de fokozatosan erősebb befolyást alakítanak ki azoknál.

A kísérlet során úgy tűnt, hogy nagyjából azonos időre van szükségük a nőknek és a férfiaknak is a szokások kialakításához, sőt, a felnőttek körében végzett vizsgálatban az életkor sem okozott meghatározó különbségeket.

A kutatás fogyni vágyók számára hasznos tanulságai közé tartozik, hogy néhány hét vagy nagyjából két-három hónapnyi kitartással az egészségüket és testsúlyukat tartósan befolyásolni képes jó szokásokat alakíthatnak ki. Minél inkább tartható egy szokás, annál könnyebb lesz azt megszilárdítani, ezért megéri az apró lépésekkel is foglalkozni.

A radikális, jelentős kényelmetlenséget okozó változások - koplalással járó étrend, utált ételek fogyasztása - azonban szinte teljesen megszokhatatlanok, így nem is érdemes olyasmivel próbálkozni, aminél az első percben úgy érzed, hogy ezt biztosan nem vagy képes éveken keresztül folyamatosan csinálni. A nagyobb kihívást jelentő, de egészséges szokásoktól - rendszeres mozgás - nem kell azonban visszariadni, hiszen ezek racionális, nem szélsőséges keretek között fokozatosan megszokhatóak, és egyre kevésbé lesz nehéz rávenni magadat, hogy végezd őket.

A legjobb fogyókúrás módszerek

A következő étrendek és életmódváltó programok hatékonyságát világszinten is elismerik, hiszen milliók számára segítettek lefogyni és egészségesebbé válni. Válassz ezek közül a kampánydiétázás helyett!

Ezt is szeretjük