Súlycsökkentő és stabilizáló fogyókúra
Szivárvány-diéta
Ha színt viszel az étrendedbe, azzal egészségedet és súlyodat is befolyásolhatod.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

A '80-as évek divatjából merít a magyar tervező: csodálta az anyukája ruháit »

Extra száraz kezeken teszteltük az SOS bőrspray-t: nem azt kaptuk, amit vártunk »

Farmerhatású manikűr pofonegyszerűen: különleges, és gyorsan elkészül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tudományosan megalapozott tény, hogy a színek hatással vannak az emberre, lelki és fizikai értelemben egyaránt. Ezt már az ókoriak is tudták, mikor gazdagon díszített templomaikban színekben gazdag termésáldozatot mutattak be isteneiknek. Egyes színek megnyugtatnak, mások energiát adnak, és vannak, amik jókedvre derítenek.

De nem csak hangulatodra lehetnek hatással – ha étrendedhez adod őket, rengeteget tehetnek egészséged és vonalaid megőrzéséért, fogyókúrádat pedig változatossá és hatékonyabbá tehetik. A színes zöldségek és gyümölcsök mindegyike rendkívül értékes tápanyagokat tartalmaz.

Színek, ételek, hatások

A sárga ételek – például a banán, citrom, grépfrút – segítik az anyagcsere működését, mivel jó hatással vannak a gyomorra, a májra és a bélrendszerre.
A narancssárga zöldségek és gyümölcsök – a sárgarépa, a sütőtök, a mangó, a sárgabarack – a béta-karotinnak, vagyis az A-vitamin provitaminjának természetes forrásai, így ha beépíted őket étrendedbe – amellett, hogy jól tudsz majd fütyülni –, csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.
Ugyanez érvényes a piros ételekre is – paradicsom, piroshúsú paprika, cékla –, melyek a likopin nevű nagyon erős antioxidáns anyagnak köszönhetik élénk színüket.
És persze nem maradhatnak ki a zöld ételek sem – brokkoli, saláta, uborka, spenót –, melyek a legújabb kutatások szerint a hosszú élet titkát rejtik magukban – lutein formájában –, és segítséget nyújthatnak a cukorbetegség, az alacsony energiaszint, a csontritkulás, legfőképpen pedig a rák legyőzésében. Minél színesebb az étrended, annál több antioxidánshoz jutsz, annál élesebb lesz memóriád, annál fiatalabbnak tűnik majd bőröd, te pedig annál karcsúbbá és egészségesebbé válsz. A variációk biztosítják, hogy minden olyan tápanyaghoz hozzájuss, ami fontos szervezeted számára. A látvány pedig önmagáért beszél.

Mire figyelj?

  • Tartsd be a napi legalább három, de inkább öt étkezést.
  • Az étkezések mindegyike képviseljen egy színcsoportot.
  • Az a legjobb, ha egy étkezésen belül is szerepel legalább két szín.
  • A zöldségek mennyiségét nem kell limitálnod, de ne adj hozzájuk vajat vagy margarint, a salátákat ne olajos dresszinggel készítsd el.
  • Igyál meg naponta legalább két, két és fél liter vizet, gyógyteát vagy alacsony kalóriatartalmú gyümölcslevet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: pirítós eperlekvárral.
Tízórai: egy darab grépfrút.
Ebéd: paradicsomleves levestésztával.
Uzsonna: egy barackos joghurt.
Vacsora: zöldségsaláta uborkából, zöldpaprikából és brokkoliból.

2. nap

Reggeli: pirítós eperdzsemmel, egy darab vérnarancs.
Tízórai: egy pohár limonádé.
Ebéd: spárgaleves.
Uzsonna: egy banános joghurt.
Vacsora: gyümölcssaláta narancsból, mandarinból és papayából.

3. nap

Reggeli: barackos müzli és narancslé.
Tízórai: banános-tejes turmix.
Ebéd: grillezett lazac vörös babbal és pirospaprikával.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: cézársaláta.

4. nap

Reggeli: almás müzli áfonyalével.
Tízórai: egy áfonyás joghurt.
Ebéd: spenótfőzelék.
Uzsonna: két darab sárgarépa citrommal.
Vacsora: sajtszószba mártott párolt karalábé.

5. nap

Reggeli: egy szelet pirítós narancsdzsemmel.
Tízórai: sült csirkemellfilé ananászkarikákkal.
Ebéd: hagymakrémleves.
Uzsonna: egy darab zöldalma.
Vacsora: gyümölcssaláta fagyasztott eperből és meggyből, epres gyümölcsjoghurttal.

6. nap

Reggeli: müzli tejjel és egy banánnal.
Tízórai: egy sárgadinnyés joghurt.
Ebéd: grillezett pulykahús áfonyamártással.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: gyümölcssaláta zöldalmából és kiviből.

7. nap 

Reggeli: tükörtojás pirítóssal.
Tízórai: egy darab narancs.
Ebéd: sült csirkemell paradicsomsalátával.
Uzsonna: két darab kivi.
Vacsora: egy áfonyás joghurt.

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Blog.hu ajánló