Szénhidrátkvíz: melyik ételben van több szénhidrát? Teszteld tudásod!
A szénhidrátokra a fogyásnál is nagy szükség van.

GettyImages-488532410
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

6 sminkeszköz, amivel szépen formázható a ritka, kusza szemöldök: tökéletesítik a fazont és természetes hatást adnak »

72 éves nővel reklámoznak táskát: nem a kora miatt különleges, hogy modellnek állt »

Feszesebbé, rugalmasabbá teszi a bőrt, és segíti a sejtmegújulást: krioterápiával sok bőrprobléma orvosolható »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Életmódváltás során sokan mumusként tekintenek a szénhidrátokra, pedig ahhoz, hogy a szervezet megfelelően működjön, a helyes szénhidrátbevitelre is gondolni kell, ugyanis ez a szerves vegyület biztosítja a test számára az energiát, de a pluszkilók folyamatos leadásához is hozzájárul.

Ugyanakkor nem mindegy, milyen szénhidrát kerül a tányérra: a finomított lisztből készült ételek - fehér kenyér, péksütik - hirtelen emelik meg a vércukorszintet, ami gyorsan leesik, így hamarabb lesz éhes az ember. A jó választás a teljes kiőrlésű lisztekből készült ételek fogyasztása, amelyek nem csak hosszú ideig biztosítják a jóllakottság érzését, de fontos tápanyagokkal látják el a szervezetet, ezáltal éhezni sem fogsz.

Miben van több szénhidrát?

A táplálkozási szakemberek szerint a napi kalóriafogyasztásnak nagyjából a 60%-át kell szénhidrátokból fedezni, ez nagyjából 150-200 gramm naponta. Ha tudni akarod, pontosan hogyan számolhatod ki a testsúlyodhoz viszonyítva, kattints korábbi cikkünkre.

Most pedig jöjjön egy kis játék! Te hogyan boldogulsz a szénhidrátok világában? Teszteld tudásod!

Szénhidrátkvíz: melyik ételben van több szénhidrát? Teszteld tudásod!

10 kérdéses játék

1. Melyikben van több szénhidrát?

Az édesburgonya 100 grammja 17 gramm szénhidrátot, míg a fehér burgonya 15 grammot tartalmaz.

2. Melyikben van több szénhidrát?

A durumtészta 100 grammja 32 grammot, a sima búzatészta 40 grammot tartalmaz.

3. Melyikben van több szénhidrát?

A fehér rizs 100 grammja 28 grammot, a barna rizs 22 grammot tartalmaz.

4. Melyikben van több szénhidrát?

Egy darab zsemle 32 grammot, míg egy darab vizes kifli 26 gramm szénhidrátot tartalmaz.

5. Melyikben van több szénhidrát?

A magvas barna kenyér 100 grammja 45,8 grammot, míg a teljes kiőrlésű kenyér 36,7 grammot tartalmaz.

6. Melyikben van több szénhidrát?

A banán 24 grammot, a körte 12 gramm szénhidrátot tartalmaz.

7. Melyikben van több szénhidrát?

A lencse 52 gramm szénhidrátot, míg a borsó csupán 9 grammot tartalmaz.

8. Melyikben van több szénhidrát?

A bulgur 75 grammot, míg a quinoa 55 grammot tartalmaz.

9. Melyikben van több szénhidrát?

A natúr, zsírszegény joghurt 17 grammot, a görög joghurt 5 grammot tartalmaz.

10. Melyikben van több szénhidrát?

A Túró Rudi 12 grammot, míg a tejszelet 9 grammot tartalmaz.

/ találat Eredmény
/10 találat - összesen:

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük