Egy egyszerű dolog, amitől újraindul a zsírégetés: a szénhidrát-hintáztatás lényege
Az utolsó kilók leadása alapvetően a diétán múlik, az újbóli fogyás beindulásában a szénhidrát-hintáztatás nyújthat segítséget.

GettyImages-1203230026
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Van, hogy a diéta bizonyos pontján megáll a fogyás, és bármit csinálsz, nem mozdul a mérleg nyelve. Ilyenkor sok fogyókúrázó elkeseredik, és azon gondolkodik, mit csinált rosszul, miért stagnál a súlya. 

Sok diétázó azt tapasztalja, hogy az utolsó 3-5 kiló megy le róla a legnehezebben. Pedig ilyenkor már nem érdemes feladni a hosszú, hónapok óta tartó küzdelmet, csak egy kicsit csavarni kell a dolgon. Mivel az utolsó kilók leadása alapvetően a diétán múlik, az újbóli fogyás beindulásában a szénhidrát-hintáztatás nyújthat segítséget.

Indítsd újra a zsírégetést

Több lehetséges oka van, ha egy bizonyos ponton lelassul vagy megáll a fogyás. Az egyik legnyilvánvalóbb ok, ha túl kevés kalóriát fogyasztasz. Valóban igaz, hogy fogyást csak kalóriadeficittel érhetsz el, de ha túl keveset eszel, az alapanyagcsere is lelassul, ezáltal kevesebb energiával tartja fenn a szervezet működését, a fogyás pedig megáll.

GettyImages-159615606

A szénhidrát-hintáztatás lényege abban áll, hogy a diéta vége felé minden negyedik napon magasabb szénhidrátfogyasztás javasolt. Ha például eddig a fogyáshoz napi 50-100 grammot fogyasztottál, a szénhidrátos napokon emeld meg a duplájára, de ha még napokkal később sem látsz változást, még egy kicsit - nagyjából 50 grammot - emelj rajta. Ezzel visszaállítható a fogyás során lelassult anyagcsere normál működése.

A szénhidrát-hintáztatással a leptint, azaz a jóllakottságért felelős hormont is befolyásolhatod. Azzal, hogy a hosszú éhezés miatt a szervezet lelassítja az anyagcserét, olyan hormonokat indít be, amelyek növelik az étvágyat. A magasabb szénhidrátbevitellel a leptin azt az információt közvetíti az agy felé, hogy nincs éhezés, ezért a testnek nem kell tartalékoló üzemmódra kapcsolni, így folytatódhat a fogyás, nem beszélve arról, hogy a sóvárgás is megszűnik.

A cikk az ajánló után folytatódik

Milyen szénhidrátokat fogyassz?

Természetesen az sem mindegy, hogy az úgynevezett "töltős" napokon milyen szénhidrátokat fogyasztasz. A gyors felszívódású szénhidrátok, mint a sima lisztből készült ételek és fehér tészták csak arra jók, hogy megdobják a vércukorszintet. Ahogy a diéta során, úgy ezeken a napokon is részesítsd előnyben a lassú felszívódású szénhidrátokat, de a zsírbevitelt ilyenkor le kell nullázni. A magas szénhidrátmennyiséget engedélyező napokat ismét alacsony fogyasztású napok váltsák.

GettyImages-907852224

Kinek nem ajánlott a szénhidrát-hintáztatás?

A szakemberek nem javasolják a szénhidrát-hintáztatást azoknak, akik csak ímmel-ámmal fogyókúráznak, hiszen ebben az esetben a bevitt kalóriák még inkább pluszkilókat pakolnak a testre. A szénhidrát-hintáztatás nem működik akkor, ha előtte nem volt kellően alacsony az energiabevitel, vagy nem eleget emeltél a szénhidrátmennyiségen. A töltéses napokon sokkal több vizet köt meg a szervezet, visszatöltődnek a glikogénraktárak, így átmenetileg nőhet a súlyod, ezért ne hagyd magad becsapni a mérleg által a hintáztatás másnapján, hiszen nem a valós értéket mutathatja.

Szénhidrátkvíz

Jöjjön egy kis játék! Te hogyan boldogulsz a szénhidrátok világában? Teszteld tudásod!

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük