Gyorsítja a fogyást, és a bőrt is fiatalítja a szezonális csodagyümölcs - Miért fogyassz több szedret?
Az ízét és a hatását is imádni fogod!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

Ilyen egyszerű elkészíteni Meghan hercegné tökéletes kis kontyát – 5 perc alatt össze lehet dobni »

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A savanykás ízű szeder minden fajtája igazán üdítő vitaminbombának számít a meleg nyári napokon, ám nem csak emiatt érdemes fogyasztani. Kedvező hatásainak sora is hosszúra nyúlik.

A szedernek több fajtáját is ismerheted, így például a földiszedret, a hamvas szedret vagy a szintén gyakran szederként emlegetett fehér és fekete faepret, ám minden fajtában közös, hogy dúskál a tápanyagokban.

Miért érdemes fogyasztani?

A szeder jelentős mennyiségű A-, C- és többféle B-vitamint tartalmaz, de gazdag kalciumban, káliumban, vasban, mangánban és foszforban is. Pantoténsav-, riboflavin-, pektin- és niacintartalma miatt hatékony a gyulladáscsökkentésben, védi és táplálja a bőrt, sőt, baktérium- és vírusölő hatással is rendelkezik.

A benne található antioxidáns flavonoidok védik a sejteket a szabad gyökök oxidáló hatásától. Rosttartalma pedig serkenti az emésztést, ezáltal a fogyókúrában is kiemelten fontos szerepet láthat el. Kutatások bizonyították, hogy a szeder az egyik legtöbb - mintegy 17 féle - tápanyagot tartalmazó étel, amiről korábbi cikkünkben részletesebben is írtunk.

Hogyan fogyaszd?

A szeder a többi gyümölcshöz hasonlóan frissen az igazán egészséges, hiszen a hőkezelés hatására veszít értékes tápanyagaiból. A legjobb tehát, ha nyersen fogyasztod el, vagy gyümölcssalátát, turmixot készítesz belőle. Savanykás, kellemes íze miatt remek finomság a hőségben is, érdemes naponta néhány maroknyi szedret elfogyasztanod. Alkalmas lehet a tízórai vagy az uzsonna helyettesítésére, mivel jól eltelít, de akár a főétkezéseket is követheti mintegy desszertként, a bevitt kalóriák elégetéséért ugyanis rengeteget tehetsz vele.

Szederturmix

A gyümölcsturmixok nagyon egészséges alternatívát jelentenek a folyadékbevitel fokozására, hiszen a préselt levekkel szemben ezek a gyümölcs húsát és annak teljes rosttartalmát is magukban foglalják. A következőkben olvashatsz egy turmixalapreceptet, ezt azonban tetszés szerint kombinálhatod, dúsíthatod további magos vagy bogyós gyümölcsökkel, például eperrel, málnával vagy áfonyával.

A hozzávalók:

  • két maréknyi szeder - vagy vegyesen a fent említett gyümölcsökkel
  • két teáskanál méz - ez helyettesíthető gyümölcscukorral vagy eritrittel is, ezekből viszont több kell
  • két deci magtej - a legfinomabb kókusz- vagy mandulatejjel - vagy víz
  • egy teáskanál citromlé

Az elkészítése pofonegyszerű: turmixold össze a szederszemeket, a citromlevet és a magtejet, majd tedd hozzá a mézet vagy az édesítőszert, és turmixolj rajta még egyet! Ha fogyasztás előtt a hűtőbe teszed, még élvezetesebb finomságot kaphatsz.

Ezt is szeretjük