A szaunázás tényleg segít a fogyásban? Utánajártunk, hogyan hat a szervezetre
Ha már úgy izzad az ember, úgy kalapál a szíve, és kapkodja a levegőt, mintha edzene, miért ne lehetne, hogy közben tényleg égeti a zsírt? Íme a tudományos válasz.

szauna nyitókép 1
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szaunázás során állandó izzadás közepette lehet relaxálni, összpontosítani a forróságra és a belső gondolatokra, de a nagy kérdés még mindig sokakat mozgat: tényleg segít a fogyásban?

A kutatók több ízben tanulmányozták az emberi test reakcióját a hőhatásokra, és van egy jó hírünk azoknak, akik szeretnek a melegben ücsörögni.

Miért és hogyan segíti a szauna a fogyást?

Kutatás bizonyította, hogy szaunázás közben tényleg történik némi súlyvesztés, mely nők esetében magasabb, mint a férfiaknál. Ez a  fogyás felgyülemlett víz leadásának köszönhető, ami izzadság formájában távozik. A dehidratáltság elkerülése végett azonban ezt pótolni kell. Így bár pillanatnyilag nincs fogyás, hosszabb távon a hőség mégis jó. Az izzadás ugyanis segít abban, hogy a testben, nyirokszövetekben megrekedt folyadék távozzon, ez pedig akár kilókban is mérhető változást jelent, a sziluettről nem is beszélve. 

szauna..
Fotó: Getty Images Hungary

A szaunázás felpörgeti az anyagcserét, mivel hő hatására a szívverés olyan lesz, mint edzés közben, ami plusz kalóriaégetést eredményez ahhoz képest, mintha valaki csak egy szobahőmérsékletű helyen ülne. A gyors anyagcserének, ami nem keverendő össze az emésztéssel, magasabb az alap kalóriaigénye, tehát a rendszeres szaunázás hosszú távon is segít a több energia elégetésében.

A szaunázás jót tesz a vérkeringésnek is, különösen, ha hidegvizes zuhannyal vagy merüléssel kombinálják. Így erősödnek az érfalak is, fokozódik a nyirokkeringés, ami a narancsbőr eltüntetésében is segít. 

Az infraszauna picit másképpen működik. Míg a szaunában a bőrfelület forrósodik át, az infrakabinban belülről melegszik a bőr, így hatékonyabb a méregtelenítés is. Az infraszauna nyugtatja a testet, használata bizonyítottan csökkenti a stressz szintet, amit az elhízás egyik okaként tartanak számon. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogyan kell helyesen szaunázni?

A száraz, finn szaunát 12-20 percen át javasolt használni, két-három körben. Kezdőként egyszer 10 perc is megterhelő lehet, nem is szabad erőltetni, de a szervezet hamar hozzászokik majd. A szaunázást mindig kövesse zuhany, lehetőleg hideg vízzel, de feketeövesek a merülőmedencét használják. A pihenőidőben, ami a két szaunázás között legalább 20 perc legyen, fogyassz minél több vizet. Ahhoz, hogy az infraszauna kifejthesse hatását legalább 30-40 perc szükséges, de ez sokak számára könnyebb, mert nincs akkora hőség. Az infraszaunázást követően közvetlenül nem ajánlott a hideg zuhany, az a jó, ha a bőr belül lassan hűl le.

szauass
Fotó: serezniy / Getty Images Hungary

A szaunázás számos pozitív hatásával valóban támogatja a fogyókúrát. Bár hatása nem összemérhető a rendszeres edzések és a helyes táplálkozás kombinációjával, de tökéletes kiegészítőjük lehet, főleg rendszeresen. A fogyókúra kezdetekor nagyban segíthet a felgyülemlett víz leadásában, és akkor is jól jön, ha megtorpant a fogyás. 

A leggazdagabbak kiváltsága: panorámaszaunák, amik túltesznek minden képzeleten

Ezekben a négy- vagy ötcsillagos hotelekben tudják, hogyan kell berendezni a wellnesst! Aki nem bírja a forróságot, az is elnyúlna ezekben a szaunákban, miközben a végtelen tájban gyönyörködik.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük