Ezért karcsúak a skandináv nők! Ismerd meg a svéd diétát
A rendszeres halfogyasztás és a bogyós gyümölcsök a te alakodat is segítenek megőrizni.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha skandináv nőkről van szó, valószínűleg neked is a karcsú, magas szőkék jutnak eszedbe. Nem alaptalan ez a sztereotípia, legalábbis sem Finnország, sem Svédország, de Dánia sem szerepel azon a listán, mely az elhízott EU-tagállamokat rangsorolja.

Bár Svédországban viszonylag ritkán fogyasztanak friss zöldséget, nem jellemző a vegetarianizmus, étrendjüket mégis úgy állítják össze, hogy az ne hizlaljon, és egészséges legyen.

Így működik a svéd diéta

A svéd konyha alapját a húsételek és - tengeri ország lévén - a halak adják. Hogy az itt élő emberek viszonylag kevés zöldséget fogyasztanak, az a hosszú telekből adódik, ám a svédek rost- és vitaminszükségletük jelentős részét bogyós gyümölcsökből fedezik.

Napi rendszerességgel fogyasztanak törpemálnát, kék és vörös áfonyát - ezeket nem csupán nyersen, hanem lekvárok és mártások formájában is eszik.

A tengeri halak közül a hering a legelterjedtebb fajta, melyet grillezve, sütve, marinálva egyaránt kedvelnek. Ha követni szeretnéd a svéd diétát, iktass be étrendedbe minél több heringet, tonhalat, makrélát, szardíniát, lazacot. Ezek a tengeri halak magas omega-3 zsírsav-tartalmuknak köszönhetően segítenek megelőzni a szívbetegségeket, és fogyasztásuk a vonalaidnak sem árt.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet pirítós rozskenyérből áfonyalekvárral, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: egy marék ribizli.
Ebéd: 15 dkg párolt hering wasabival, sajttal.
Uzsonna: egy szelet almás pite.
Vacsora: egy adag lazacos rukkolasaláta.

2. nap

Reggeli: egy adag zabkása, egy csésze feketekávé cukor nélkül.
Tízórai: egy marék áfonya.
Ebéd: 15 dkg grillezett heringfilé nyers reszelt répával és pirított hagymával.
Uzsonna: pár szem fahéjas-gyömbéres keksz.
Vacsora: egy adag gombasaláta.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér sovány sajttal, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy kis tál rebarbara kompóttal.
Ebéd: 15 dkg pulykasült vörösáfonya-lekvárral.
Uzsonna: pár szem zabpelyhes keksz.
Vacsora: egy adag töltött avokádó.

Ezt is szeretjük