Biztos, hogy súlyzós edzéssel nem fogyhatsz? A személyi edzőt kérdeztük
Gyöngyösi Szilvia elmondja, hogyan végezd jól a súlyzós edzést.

Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Nem kell sok ahhoz, hogy télen is ragyogjon a bőr: finom illatú testápoló csomagot teszteltünk »

Mindig elegáns lesz a sál, ha így kötöd meg: egyszerű technikák, amiktől garantáltan nőies lesz a megjelenés »

Tónusos, karcsú test, kis helyen is végezhető gyakorlatokkal: személyi edző tippjei az otthoni tornához »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A súlyzós edzésre sokan úgy tekintenek, mint csupán izomnövelésre alkalmas módszerre. Valójában akkor sem kell tartanod tőle, ha elsősorban a fogyás a cél.

Megkérdeztük a témában Gyöngyösi Szilvia fitneszedzőt, a grandUP nemzetközi vezető instruktorát.

Súlyzós edzés és fogyás?

Alapvetően igaz, hogy nagyobb izomtömeg mellett több zsír elégetésére képes a szervezet, tehát érdemes annak is végeznie súlyzós edzést, aki elsősorban fogyni szeretne - lehetőség szerint kardió edzés mellett.

- Lehet egyszerre izmot építeni és zsírt csökkenteni. Valamiért ezt sokan kétségbe vonják, bár tény, hogy az izomépítéshez alapvetően kalóriatöbblet, a zsírcsökkentéshez pedig kalóriadeficit kell. Ha fogyni akarsz, akkor az elsődleges cél a kalóriák égetése az izomtömeg megőrzésével.

Ilyenkor kevesebb táplálékkal bevitt energiára van szüksége a szervezetnek. A tested nem képes izmot építeni, ezért arra kell koncentrálni, hogy a lehető legtöbbet megőrizd - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Kardió és súlyzós edzés

Mivel a mozgás - a megfelelő étrend mellett - a fogyás másik fontos tartópillére, nem kell csupán diéta segítségével leadnod a plusz kilókat, mielőtt edzeni kezdenél, bár tény, hogy jelentős túlsúllyal jó óvatosnak lenni.

- A megfelelő kiindulási pont a fogyáshoz heti három 20-30 perces kardió edzés. Egyéb befolyásoló tényezők ezt módosíthatják többre és kevesebbre is. Súlyzós edzést heti három-négy alkalommal ajánlott végezni. Az így összeállított edzésterv mellett fogysz is, és az izomtömeg is marad - magyarázza Gyöngyösi Szilvia.

A helyes sorrend: erősítő, és aztán kardió

Ha a súlyzós edzés mellett kardiót - biciklizés, futás, ellipszistréner - is végzel, fontos, hogy megfelelő sorrendben végezd: előbb az erősítő edzés, és aztán a kardió. A súlyzós edzés során ugyanis tested szénhidrátraktárai kiürülnek, így ha ezt követően végzed a kardiót, szervezeted előbb nyúl a zsírtartalékaihoz - hiszen nem tud más felhasználni energiaként.

Ezt is szeretjük