Ingyen van, és drasztikusan csökkenti a stroke kockázatát - Mit tehetsz a szélütés ellen?
Már napi pár perc séta is megelőzheti a stroke-ot.

sztroke-fejfajas
Ez is érdekelhet

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

Johnny Depp 19 éves lányának mosolyognia sem kell a csábításhoz: Lily-Rose és a francia szexepil »

5 stílusos nő 50 felett, akitől van mit tanulni: igazi egyéniségek, jó divatérzékkel »

Puha ajkak, egy éjszaka alatt: természetes ajakbalzsam házilag »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Évente közel 50 ezer ember kerül stroke-kal kórházba Magyarországon. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint hazánkban ez a harmadik leggyakoribb halálozási ok. Ezért különösen fontos odafigyelni a megelőzésére, a leghatékonyabb megelőzés pedig a mozgás rendszeres beiktatása az ember életébe.

Már heti 75 perc intenzív vagy 150 perc visszafogott intenzitású mozgás elég ahhoz, hogy a stroke kockázata 30%-kal csökkenjen. Ez mindössze napi 30 perc mozgást jelent heti öt napon vagy egy intenzív, 75 perces edzést hetente egyszer, állítja egy kaliforniai tanulmány.

Jelentősen csökken a stroke kockázata

A tanulmány szerint a kutatók 61 ezer nőt vizsgáltak két különböző időpontban. A két időpont között tíz év telt el. Ez idő alatt közel ezer nő kapott stroke-ot. Az eredmény azt mutatja, hogy azok az alanyok, akik aktívak voltak a korábbi időpontban, és legalább ugyanannyit mozogtak tíz évvel később is, 30%-kal kisebb eséllyel kaptak stroke-ot.

kozepkoru no edzes

Nemcsak azoknál csökkent a kockázat, akik végig aktívak maradtak, hanem azoknál is, akik, bár fiatalabb korukban nem mozogtak, később elkezdtek sportolni. Az ő eredményeik közel azonosak lettek azokéival, akik egész életükben aktívan éltek.

A mozgás azért kiemelten fontos, mert hatására a vérerek rugalmasak maradnak. Ráadásul a vér alvadékonysága is csökken, és így kisebb eséllyel keletkezik vérrög, mely felelős lehet a stroke-ért, mert elzárhatja az agyi erekben a vér útját.

Ezt erősíti meg a Harvard Egyetem tanulmánya is, mely szintén azt találta, hogy már napi 30 perc gyors sétával, vagyis körülbelül heti 1000 extra elégetett kalóriával is 24%-kal csökkenthető a szélütés kockázata. Ennek a duplájával, vagyis heti 2000 kalóriányi energiával a kockázat 48%-kal esik vissza. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Persze, a kockázatok minimalizálásához nem elég egyedül a sportra koncentrálni. A mozgásszegény életmódon kívül a többi potenciális veszélyforrásra, a magas vérnyomásra, a cukorbetegségre, a dohányzásra és a magas koleszterinszintre is érdemes odafigyelni.

Extra hatékony edzések

Vannak olyan edzések, melyekkel egy óra alatt akár 800-1000 kalóriát is elégethetsz, így a heti edzésadagot akár egy alkalommal le is tudhatod. Mutatjuk, melyek a leghatékonyabb zsírégető mozgásformák.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük