4 egyszerű dolog, amitől újraindul a zsírégetés: így pörgesd fel a fogyást
Tippek, ha stagnál a súly.

GettyImages-83292141
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szinte minden fogyókúrázó életében eljön az a pillanat, amikor a diéta és az edzések révén gyorsan leolvad néhány kiló, majd hirtelen megáll a fogyás, és nem mozdul tovább a mérleg nyelve. 

Annak, hogy miért áll meg a fogyás a diéta ellenére, több oka is lehet, talán lazítottál a már hetek óta tartó diétádon, vagy kevesebb edzést iktattál be, mint amennyire valójában szükséged lenne. Lehet, hogy éppen hormonális változások zajlanak a testedben, a menstruáció környékén többet mutat a mérleg, hiszen a progeszteron hormon mennyiségének növekedése miatt ilyenkor több vizet raktároz a szervezet, de olyan problémákkal is nehezebb megszabadulni a pluszkilóktól, mint a PCOS, pajzsmirigybetegség vagy inzulinrezisztencia.

Így indítsd újra a zsírégetést

Ha úgy érzed, kezded elveszíteni a motivációd, fogadj meg pár tippet, ami segíthet átlendülni a stagnáló időszakon.

GettyImages-1166150607

Étkezési napló

Mivel a fogyás alapja a kalóriadeficit, első körben érdemes az étrendeden változtatni. Lehet, hogy egy-egy nasival vagy magasabb kalóriatartalmú, de egészséges étellel pluszenergiát viszel be a szervezetedbe. Az olajos magvakban, aszalványokban sok a kalória, így nem mindegy, mennyit fogyasztasz belőlük. Válassz bogyós gyümölcsöket, natúr joghurtot, nyers zöldségeket, házi készítésű smoothie-kat vagy chiapudingot, és becsületesen számold a kalóriákat. Ehhez étkezési naplót vezess, ami tartalmazza a nap folyamán elfogyasztott ételek és italok mennyiségét, a makrotápanyagok - zsírok, fehérjék, szénhidrátok - pontos arányát.

Szénhidrát-hintáztatás

Az anyagcsere felpörgetéshez hasznos lehet a szénhidrát-hintáztatás, amelynek két szakasza van: az első, az alacsonyszénhidrát-szakasz, amit a fogyókúrád során követsz, ha ezen alapul a fogyásod, stagnáláskor azonban egy-két napig válts magas szénhidráttartalmú, de minőségi tápanyagokra. A szénhidrátok növelésével a szervezet leptint, azaz jóllakottsági hormont termel, és amikor elkezdesz fogyókúrázni - kiéhezteted a tested -, a leptinszint, és a szervezet zsírégető képessége lecsökken, a fogyás pedig megáll. Plusz szénhidrátokkal a leptinszint is emelkedik, az anyagcsere normál állapotba kerül, és a sóvárgás is megszűnik. Ha a fogyókúra alatt 50-100 gramm volt a napi szénhidrátadagod, ezt a hintáztatós napon emeld a kétszeresére.

A cikk az ajánló után folytatódik

Víz, víz, víz

A megfelelő folyadékbevitel a fogyókúra szerves része: kutatások kimutatták, hogy azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak megfelelő mennyiségű vizet, akár 30-59%-kal is nőhet a fogyás mértéke. Ha valaki naponta tíz pohár hideg vizet megiszik, 490 kalóriát égethet el hetente, ez egy év alatt több mint három kilogramm súlyvesztést jelent.

GettyImages-1172467858

Néhány pohár víz nagy löketet ad az anyagcserének, és felélénkíti a test zsírégető mechanizmusait. A folyadékra szüksége van a szervezetnek a vérképzéshez, emésztéshez, a testhőmérséklet fenntartásához és a tápanyagok szállításához. Amennyiben étkezés előtt gurítasz le egy nagy pohárral, a gyomor eleve telik, és kevesebb ételnek jut hely, a nyári melegben a kellő folyadékbevitel amúgy is elengedhetetlen.

Csökkentsd a só mennyiségét!

A só nemcsak hasi hízást okozhat, de hosszú távon szív- és érrendszeri betegségek kialakulását is. A nátrium-klorid több vizet tarthat vissza a szervezetben, ami puffadást és magas vérnyomást okozhat a vér mennyiségének növelésével. Napi körülbelül 5 gramm - egy teáskanálnyi - sót vihetsz be a szervezetedbe, ha fogyni szeretnél, illetve fontos az egészséged.

Ételek, amelyek lelassítják az anyagcserét

Annak érdekében, hogy minél jobban beinduljon az anyagcsere, és ezzel együtt a fogyás is gyorsabbá váljon, a rendszeres mozgás mellett mindenképp érdemes néhány alapanyagot kerülni.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük