Jobb szex, szebb bőr, pihentetőbb alvás - Egy ingyenes módszerrel
Minek költenél vagyonokat arra, hogy javuljon az életminőséged? Válaszd inkább ezt a megoldást!

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Nincs 1 óra, de durván felébreszti az anyagcserét: karcsúsító edzés nemcsak haladóknak »

Kisminkelte az anyukáját, és 10 évet fiatalított rajta: ennyit számít egy kis festék, ha jól kerül fel »

Divatos, szexi harisnyák az ünnepi ruhához: megdobják az önbizalmat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ember hajlamos vagyonokat elkölteni arra, hogy javítson az életminőségén, például jobban aludjon, vagy szépítsen a külsején. Ennek azonban nem kell feltétlenül így lennie: létezik egy megoldás, amely egyszerre - legalább - öt ponton segít: szép bőrtől a nagyobb életkedvig.

Ez pedig nem más, mint a testmozgás, ami szerencsére még pénzbe sem kell, hogy kerüljön.

Így hat a sport a szervezetedre és az életminőségedre

Fokozd a vitalitásod: a nagyobb életkedvért

A testedzés természetes energiatöbbletet ad a szervezetnek - akár a koffein, a mozgás is feltölt energiával, vitalizál, a tested pedig az aktvitás hatására jobban érzi majd magát. Fordítottan arányos mindez, hiszen bár úgy érzed, elfáradsz, belül egészen más folyamatok működnek.

Sporttal a jobb szexért?

Egy izzasztó edzés javítja az egész test vérkeringését, és ebbe bizony beletartoznak az intim területek is.

Az intenzívebb vérkeringés fokozza a nemi vágyat, mint ahogy azt Jane Minkin, a Yale Egyetem szülész-nőgyógyász professzora elmondta. Emellett a sport a szexuális aktivitásra pszichológiailag is hatással van: a karcsúbb, fittebb és feszesebb test önbizalmat ad, ami a szexhez való hozzáállásban is megnyilvánul majd.

Szebb lesz a bőröd a mozgás hatására

Az ontariói McMaster Egyetem egy csoportja kutatást végzett arról, miként hat a testedzés a bőrre. 20 és 84 év közti embereket vizsgáltak, és kutatásaik eredménye szerint a bőr állapotára befolyással van a sport. Az általuk vizsgált, rendszeres testmozgást végző 40 felettiek bőrének rugalmassága ugyanis a 20-as, 30-as éveikben járó alanyokéhoz volt hasonlatos. Az, hogy a sport pontosan milyen mechanizmussal változtat a bőr összetételén, még újabb kutatásokat igényel - ahogy az is, milyen mozgásformák a leghatékonyabbak erre a célra.

Az azonban nyilvánvaló, hogy összefüggésben áll a mozgás vérkeringést serkentő hatásával.

Válogass zsírégető és bőrfeszesítő, naponta ráadásul csak 15 percet igénylő mozgásformák között! Ingyen elérhetőek, és biztosan beleférnek az idődbe. Képes összeállításunkat ide kattintva találod.

Fuss a boldogság után!

Bizonyára te is hallottad már, amikor hosszútávfutók úgy nyilatkoznak, egy bizonyos ponton túljutva elképesztő, euforikus érzésben van részük. Nos, ez a mozgás közben felszabaduló boldogsághormonnak is nevezett endorfinnak köszönhető. Az endorfin természetes ópiát módjára hat a testre, feldobódott érzést biztosít. Emellett egy aktív edzés a dopamin termelődést is fokozza, mely kémiai vegyület szintén összefüggésbe hozható a boldogság érzésével.

Több mozgás, jobb alvás

A pihentető alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy a test napról napra képes legyen regenerálódni. Több kutatás is rávilágított már arra, hogy a rendszeres testedzés, az izmok megfelelő mértékű leterhelése segít könnyebben elaludni.

Ha futás helyett valamilyen más mozgásformával szabadítanád fel boldogsághormonjaid, táncolj! Korábbi cikkünkből megismerheted a tánc jótékony hatásait.

Emellett az aktívan sportolók hatékonyabban érik el a legmélyebb és leginkább pihentető REM-fázist is az alvás során. Alapos, szívet is megdolgoztató mozgást követően kevésbé valószínű az éjjeli aktivitás és forgolódás. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint pedig azoknak, akik legalább heti 150 percet mozgással töltenek, 65%-kal javult az alvásminőségük. De sokat segíthetnek például az alvásban a teljes testet átmozgató, lazító jógagyakorlatok is.

Ezt is szeretjük