Fogyókúrázol? Így fokozd 33%-kal a zsírégetést!
Kutatás
A reggeli előtt végzett sport eredményesebben karcsúsít, mint a későbbi edzések a nap során.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Zseniálisan egyszerű trükk a szemüveg bepárásodása ellen: olcsóbb, mint gondolnád »

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra sikere nemcsak a helyesen megválasztott ételeken múlik, a testmozgásnak is komoly szerepe van az alakformálásban. Amellett tehát, hogy elegendő rostban gazdag zöldséget és gyümölcsöt veszel magadhoz, érdemes a sportot is beiktatnod az életedbe.

Ha pedig gyorsan szeretnél eredményt elérni, az sem mindegy, hogy mikor edzel: egy nemrégiben közzétett brit tanulmány az éhgyomorra végzett edzés hatékonyságára hívja fel a figyelmet.

Edzés reggeli előtt

Dr. Jason Gill, a Glasgow-i Egyetem kutatója szerint fogyás szempontjából a reggeli előtt végzett testmozgás a leghatékonyabb. Ilyenkor szervezeted jóval több zsírt éget, mint bármelyik későbbi edzés alkalmával a nap során. Mivel a gyomrod még üres, a szervezeted a zsírtartalékait használja fel ahhoz, hogy kellő energiát nyerjen a fizikai munkához.

33%-kal fokozhatod a zsírégetést

Dr. Gill kísérletei során több csoportra osztotta a vizsgálati alanyokat. Az a csoport, amelyik reggel üres gyomorral edzett, átlagban 33%-kal több zsírt égetett el, mint az a csoport, amelyik a reggelit követően állt neki a testedzésnek.

Ha arra gondolsz, hogy üres gyomorral nem bírod majd az edzést, valószínűleg alaptalan az aggodalmad. Ha mégis gyötör az éhség, akkor testmozgás előtt kapj be egy szelet pirítóst - még így is kihasználhatod a reggeli edzés nyújtotta extra zsírégető előnyöket - mondja dr. Jason Gill.

Mit és mennyit sportolj reggel?

Annak érdekében, hogy mielőbb meglátszódjon erőfeszítéseid gyümölcse, érdemes legalább fél órát sportolnod reggeli előtt. Szakértők szerint ugyanis általában ennyi idő szükséges ahhoz, hogy beinduljon a zsírégetés.

Ideális sportok lehetnek számodra az intenzív aerob mozgásformák, így például a kocogás, a biciklizés vagy az úszás. Nem szükséges, hogy nagyon kifáradj, de lényeges, hogy érezd az izmaidban a mozgás hatását.

Az említett sportok végzéséhez nagyobb mennyiségű energiára van szüksége a szervezetednek - innen az aerob szó. Tested az oxigén segítségével égeti el a zsírokat, ily módon biztosítva energiát az izommunkához. Velük szemben az anaerob mozgásformákhoz kevesebb oxigénre van szükség, és inkább az izomépítést, nem pedig a fogyást segítik elő.

Ezt is szeretjük