A zsírbontó, étvágycsökkentő spirulina hatásai: az izomműködést is serkenti a fehérjebomba alga
A spirulina nem csak az izomműködést serkenti, de bizonyítottan zsírbontó, étvágycsökkentő hatása is van.

spirulina
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A spirulina egy sós és édesvízben is élő cianobaktérium, melyet kékmoszatnak vagy algának is neveznek. Az egyik legősibb életforma a földön. 

Ezek a baktériumok azért különlegesek, mert éppúgy, ahogy a növények, képesek energiát termelni fotoszintézis segítségével. Már az aztékok is előszeretettel használták jótékony tulajdonságaik miatt, mostanában pedig széles körben elterjedt a fogyasztásuk.

Mitől különleges a spirulina?

Ez az alga tele van tápanyagokkal. Egyetlen teáskanálnyi belőle 4 gramm fehérjét tartalmaz, emellett B vitamin-, réz-, vas-, magnézium-, kálium- és mangánforrás, grammarányosan magas az omega-3 és az omega-6 zsírsavtartalma is.

Az összes szükséges aminosav megtalálható benne, ami kell. Rostokban is bővelkedik, ennek köszönhető emésztést serkentő és támogató hatása.

Az izomműködés támogatója

Az edzések oxidatív stressznek teszik ki a szervezetet, a spirulina csökkenti ennek mértékét. Segít az izmok regenerálásában, és egyes tanulmányok szerint még az állóképességet is növeli, ezzel arányosan a teljesítményt is.

spirulina 2
Fotó: Ulza / Getty Images Hungary

Ezenkívül magas fehérjetartalma energiával látja el az izmokat, elősegíti az izomnövekedést akár már napi 1-2 gramm fogyasztása is.

Zsírcsökkentő, elhízást gátló, fogyasztó hatású 

52 túlsúlyos emberrel végeztek kísérletet 2018-ban, melyben 12 héten át vizsgálták a spirulina fogyasztó hatását. A résztvevőket két csoportba osztották, egyik felük szigorú diéta mellett naponta 2 gramm kékmoszatport kapott, míg másik felük a kalóriaszegény étrendjük mellé csak placebót. Azok a résztvevők, akik spirulinát ettek, lényegesen többet fogytak. Az eredmények szerint átlagosan 2 kilóval lettek könnyebbek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egy 2017-ben végzett vizsgálatban 62 fős csoportnál 1 gramm spirulina súlycsökkentő hatását vizsgálták 12 héten át. Kiderült, hogy a szervezetben megnöveli a leptinrezisztenciát, ami telítettségérzetettel jár, ebből fakad étvágycsökkentő hatása is, emellett a résztvevőknél koleszterinszint-csökkenést is megfigyeltek.

A leptin a zsírsejtekben termelődik, ha alacsony a szintje a szervezetben, éhségérzet tör az emberre. A spirulina úgy csökkenti az étvágyat, hogy a leptin mennyiségét növeli, amivel egyenesen arányosan csökken az éhségérzet. A spirulina igazi superfood, remek étrendkiegészítő.

Az étrendbe fokozatosan szabad csak bevezetni, először fél grammot fogyassz naponta, kéthetente lehet növelni az adagot két grammig. Mivel az íze nem mindenkinek tetszik, érdemes turmixba keverve fogyasztani.

8 laktató ebéd, ami nagyban segíti a fogyást: 500 kalóriásak és igen finomak

Köztudott, hogy a fogyókúra nem a koplalásról, éhezésről szól, hanem a megfelelő makrotápanyagok kiválasztásáról, legyen szó reggeliről, vacsoráról vagy ebédről. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük