Eltünteti az úszógumit, méregtelenít és finom: így fogyhatsz spenóttal
A spenót nem csupán ásványi anyagokban gazdag, de a fogyást is segíti.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

20 nőies öltözék, ami a kiegészítőktől olyan szemrevaló »

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán az óvodában nem voltál nagy spenótrajongó, ám felnőttként érdemes újra megpróbálkoznod a levélzöldséggel.

Rendkívül magas rosttartalma révén beindítja a fogyást, segít megszabadulni a méreganyagoktól, emellett ásványianyag- és vitamintartalma sem elhanyagolható.

Mi van a spenótban?

A közhiedelemmel ellentétben a spenót nem sok vasat tartalmaz, viszont karotinoidokban és vitaminokban annál gazdagabb.

Popeye kedvence biztos forrása az antioxidáns béta-karotinoknak, a folsavnak, a K-, illetve C-vitaminnak. A benne lévő káliumnak köszönhetően enyhe vízhajtó hatással bír, így segít megszabadulni a hasi tájékon felgyülemlett felesleges vízmennyiségtől.

Emellett sok magnéziumot, B-vitamint, mangánt, luteint és zeaxantint is tartalmaz. Ez utóbbi kettő a látás szempontjából fontos: segítenek elkerülni a szürkehályog és a sárgafolt-elfajulás kialakulását. Ráadásul, mivel a sötét színű zöldség igen laktató, nem kell tartanod az éhezéstől.

Főzve vagy párolva?

Tartsd szem előtt, hogy ha a spenótot sokáig főzöd, B-vitamin-tartalma elveszik. Legjobb, ha párolod vagy keverve sütöd. Ugyanakkor a főzés hatására fehérje-, lutein- és béta-karotin-tartalmát könnyebben hasznosítja a szervezeted.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 1 dl spenótlé, egy bögre zöld tea, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet pulykamellsonka.
Tízórai: egy alma, egy marék sózatlan pisztácia.
Ebéd: két főtt tojás, egy-két tányér spenótfőzelék.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, avokádókrém.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy főtt tojás, egy szelet sonka, 1 dl spenótlé.
Tízórai: pár szem korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell spenótsalátával.
Uzsonna: 3 dl narancslé, egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy paradicsom, 5 dkg sajt.

Vacsorára

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen táplálékok fogyasztását javasolja vacsorára a szakértő.

3. nap

Reggeli: 1 dl spenótlé, egy bögre zöld tea, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, rántotta két tojásfehérjéből
Tízórai: egy magvas zsömle.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy-két tányér spenótfőzelék.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy szelet rozskenyér vékonyan megvajazva, uborkával, retekkel.

Blog.hu ajánló