Eltünteti az úszógumit, méregtelenít és finom: így fogyhatsz spenóttal
A spenót nem csupán ásványi anyagokban gazdag, de a fogyást is segíti.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Talán az óvodában nem voltál nagy spenótrajongó, ám felnőttként érdemes újra megpróbálkoznod a levélzöldséggel.

Rendkívül magas rosttartalma révén beindítja a fogyást, segít megszabadulni a méreganyagoktól, emellett ásványianyag- és vitamintartalma sem elhanyagolható.

Mi van a spenótban?

A közhiedelemmel ellentétben a spenót nem sok vasat tartalmaz, viszont karotinoidokban és vitaminokban annál gazdagabb.

Popeye kedvence biztos forrása az antioxidáns béta-karotinoknak, a folsavnak, a K-, illetve C-vitaminnak. A benne lévő káliumnak köszönhetően enyhe vízhajtó hatással bír, így segít megszabadulni a hasi tájékon felgyülemlett felesleges vízmennyiségtől.

Emellett sok magnéziumot, B-vitamint, mangánt, luteint és zeaxantint is tartalmaz. Ez utóbbi kettő a látás szempontjából fontos: segítenek elkerülni a szürkehályog és a sárgafolt-elfajulás kialakulását. Ráadásul, mivel a sötét színű zöldség igen laktató, nem kell tartanod az éhezéstől.

Főzve vagy párolva?

Tartsd szem előtt, hogy ha a spenótot sokáig főzöd, B-vitamin-tartalma elveszik. Legjobb, ha párolod vagy keverve sütöd. Ugyanakkor a főzés hatására fehérje-, lutein- és béta-karotin-tartalmát könnyebben hasznosítja a szervezeted.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 1 dl spenótlé, egy bögre zöld tea, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet pulykamellsonka.
Tízórai: egy alma, egy marék sózatlan pisztácia.
Ebéd: két főtt tojás, egy-két tányér spenótfőzelék.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, avokádókrém.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy főtt tojás, egy szelet sonka, 1 dl spenótlé.
Tízórai: pár szem korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell spenótsalátával.
Uzsonna: 3 dl narancslé, egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy paradicsom, 5 dkg sajt.

Vacsorára

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, milyen táplálékok fogyasztását javasolja vacsorára a szakértő.

3. nap

Reggeli: 1 dl spenótlé, egy bögre zöld tea, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, rántotta két tojásfehérjéből
Tízórai: egy magvas zsömle.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy-két tányér spenótfőzelék.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy szelet rozskenyér vékonyan megvajazva, uborkával, retekkel.

Ezt is szeretjük