Beindítja az anyagcserét, salaktalanít és kalóriaszegény: így fogyaszd tavasszal a friss sóskát
A sóska egy izgalmas tavaszi növény, amit rengeteg variációban el lehet készíteni.

GettyImages-859860114
Ez is érdekelhet

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

A legropogósabb héjú, legpuhább kifli - A gyerekkorba repít vissza

beauty and style

Ugyanazt a pulóverruhát viseli 15 alkalommal a nő, de mindig másképp fest benne: nem kell sok a nőiességhez »

Kate Moss mindenkit meglepett: elegáns ékszereket inspirált a vagányságáról híres 46 éves modell »

Dúsabbá és selymesebbé varázsolja a hajat a cassiapor: újjászületnek tőle a tincsek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sóska - csakúgy, mint a spenót - nagyon megosztó növény, van, aki felnőttfejjel is rajong érte, és van, akik köszöni, de nem kér többet a menzás főzelékből. Pedig nem árt végre leszámolni a régi előítéletekkel, hiszen ez a tavaszi, zsenge levélzöldség amellett, hogy roppant változatosan elkészíthető, az egészségnek és a fogyókúrának is egy nagy löketet ad.

A sóska savanykás ízét a benne található oxálsav adja, amely serkenti az emésztést. A népi gyógyászatban vértisztítóként, a gyökeréből készült kivonatát pedig gyomor- és bélhurut esetén használták. 

Mi mindent tartalmaz a sóska?

A növény gazdag A-, B1-, B2- és B9-vitaminban, amelyek alapvető fontosságúak a szervezet anyagcsere-folyamataiban. Sok C-vitamint - 48 mg -  tartalmaz, a napi szükséglet több mint felét biztosítja, amelyet régen a skorbut gyógyítására is használtak, de ásványisó-tartalma sem elhanyagolható. A sóska foszfort, vasat, kalciumot, magnéziumot és káliumot tartalmaz, amely a magas vérnyomást szabályozza. A benne található antioxidánsok és flavonoidok jelentős érvédő hatással rendelkeznek. 

GettyImages-543654690

Hogyan segíti a sóska a fogyást?

A zöldség segít a koleszterinszint csökkentésében, ami alacsonyabb vérnyomást eredményez, víz- és enyhe hashajtó hatása segíti az emésztést. Nemcsak az anyagcsere kapcsol nagyobb fokozatra, de a pluszkilók is hamarabb tűnnek majd el a kényes területekről. 

A sóska alacsony kalóriatartalma plusz előny azok számára, akik a fogyókúrájuk megsegítésére használják, hiszen 100 grammja csupán 22 kcal-t tartalmaz. Rostban igen gazdag, amelynek köszönhetően hatásos székrekedés, puffadás és emésztési problémák ellen.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így fogyaszd a sóskát

Nyersen fogyasztva igazi vitaminbomba, de megpárolva is számos isteni, alakbarát variáció készülhet belőle. Ilyen például a sóskaleves, sóskamártás, de sóskás rántotta, sóskás muffin vagy friss saláta is készíthető belőle paradicsommal, zsírszegény sajttal és főtt tojással.

GettyImages-498068825

Kinek nem ajánlott a sóska fogyasztása?

A sóska oxálsavtartalma nagy szerepet játszik a vese-, illetve húgyhólyagkő képződésében, így aki hajlamos a vesekőképződésre, nem ajánlott belőle fogyasztania.

Zsírégető turmixok

Az alábbi finom, salaktalanító rostokban gazdag smoothie-kat akkor is szívesen fogyasztod majd, ha éppen nem diétázol. A következő tíz ital mindegyikénél csak annyi a dolgod, hogy az összetevőket a gépbe tedd, majd simára turmixold.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük