Beindítja az anyagcserét, salaktalanít és kalóriaszegény: így fogyaszd tavasszal a friss sóskát
A sóska egy izgalmas tavaszi növény, amit rengeteg variációban el lehet készíteni.

GettyImages-859860114
Ez is érdekelhet

Könnyű lábak, visszér nélkül (x)

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Bella Hadid kedvenc sminkje feljebb húzza a szemeket és keskenyíti az arcot: így készítsd el »

Elsimítja a ráncokat, rugalmassá teszi a bőrt: a lecitin ezért nem hiányozhat az anti-aging krémekből »

Farmerdzseki 5 stílusban: így építsd be a nyári öltözékedbe, ha szeszélyes az idő »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sóska - csakúgy, mint a spenót - nagyon megosztó növény, van, aki felnőttfejjel is rajong érte, és van, akik köszöni, de nem kér többet a menzás főzelékből. Pedig nem árt végre leszámolni a régi előítéletekkel, hiszen ez a tavaszi, zsenge levélzöldség amellett, hogy roppant változatosan elkészíthető, az egészségnek és a fogyókúrának is egy nagy löketet ad.

A sóska savanykás ízét a benne található oxálsav adja, amely serkenti az emésztést. A népi gyógyászatban vértisztítóként, a gyökeréből készült kivonatát pedig gyomor- és bélhurut esetén használták. 

Mi mindent tartalmaz a sóska?

A növény gazdag A-, B1-, B2- és B9-vitaminban, amelyek alapvető fontosságúak a szervezet anyagcsere-folyamataiban. Sok C-vitamint - 48 mg -  tartalmaz, a napi szükséglet több mint felét biztosítja, amelyet régen a skorbut gyógyítására is használtak, de ásványisó-tartalma sem elhanyagolható. A sóska foszfort, vasat, kalciumot, magnéziumot és káliumot tartalmaz, amely a magas vérnyomást szabályozza. A benne található antioxidánsok és flavonoidok jelentős érvédő hatással rendelkeznek. 

GettyImages-543654690

Hogyan segíti a sóska a fogyást?

A zöldség segít a koleszterinszint csökkentésében, ami alacsonyabb vérnyomást eredményez, víz- és enyhe hashajtó hatása segíti az emésztést. Nemcsak az anyagcsere kapcsol nagyobb fokozatra, de a pluszkilók is hamarabb tűnnek majd el a kényes területekről. 

A sóska alacsony kalóriatartalma plusz előny azok számára, akik a fogyókúrájuk megsegítésére használják, hiszen 100 grammja csupán 22 kcal-t tartalmaz. Rostban igen gazdag, amelynek köszönhetően hatásos székrekedés, puffadás és emésztési problémák ellen.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így fogyaszd a sóskát

Nyersen fogyasztva igazi vitaminbomba, de megpárolva is számos isteni, alakbarát variáció készülhet belőle. Ilyen például a sóskaleves, sóskamártás, de sóskás rántotta, sóskás muffin vagy friss saláta is készíthető belőle paradicsommal, zsírszegény sajttal és főtt tojással.

GettyImages-498068825

Kinek nem ajánlott a sóska fogyasztása?

A sóska oxálsavtartalma nagy szerepet játszik a vese-, illetve húgyhólyagkő képződésében, így aki hajlamos a vesekőképződésre, nem ajánlott belőle fogyasztania.

Zsírégető turmixok

Az alábbi finom, salaktalanító rostokban gazdag smoothie-kat akkor is szívesen fogyasztod majd, ha éppen nem diétázol. A következő tíz ital mindegyikénél csak annyi a dolgod, hogy az összetevőket a gépbe tedd, majd simára turmixold.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük