Egy meglepő ok a hasra hízás mögött
Te sem gondolnál rá!
Ha nem megfelelő mennyiségben használod, csak hízni fogsz! Tudod, mennyire van szükséged naponta?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A népszerű tévhittel ellentétben nem maga a túl sok só az, ami a hasi hízást okozza. Ennél a probléma sokkal összetettebb, ráadásul a másik véglet, a só teljes elhagyása sem ideális a fogyáshoz. Mennyi sóra van akkor szükséged?

A sóban megtalálható nátrium nélkülözhetetlen elektrolit a szervezet számára, így a fogyókúra során nagyon oda kell figyelned, hogy megfelelő mennyiséget vigyél be a szervezetedbe, és elkerüld a következő túlzásokat.

Miért hizlalnak a sós ételek?

A főbűnös ebben az esetben valójában nem a konyhasó, hanem maguk az ételek, amelyek nagyon sokat tartalmaznak belőle. Gondold csak végig, mikről van szó!

A legnagyobb mennyiséget a gyorsételekben, chipsekben, porlevesekben és sós süteményekben találod, ahol nemcsak sóból van rengeteg, de tartósítószerből, zsiradékokból, mesterséges ízanyagokból, állományjavítókból és színezékekből is. Ezeknek az anyagoknak egy részét képtelen lebontani az emésztés, így az anyagcsere lassul, a kalóriák pedig zsír formájában raktározódnak.

A másik probléma a sóval a vízvisszatartás, ami ugyan nem zsírpárnákat jelent, mégis komoly plusz kilók válnak láthatóvá a hasadon. A túlzottan nagy mennyiségben fogyasztott só hatására a szervezet vízháztartása felborul, és folyamatos dehidratáció, azaz kiszáradásos állapot lép fel. A szervezet erre válaszul köti meg a vizet hastájékon, ami csak a sómennyiség csökkentésével távozik, ám akkor látványos fogyás formájában.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Lehetséges túl kevés sót enni?

A sófogyasztás másik véglete sem jó egyáltalán, ugyanis a só a jód egyik legfontosabb forrása. Éppen ezért javasolt, hogy az általad fogyasztott sómennyiség java minőségi, jódozott só legyen.

A jódhiány számos kellemetlen tünettel jár: töredező körmök, fázás, rosszkedv, száraz bőr, gombóc a torokban, hajhullás, magas koleszterinszint, terméketlenség, rendszertelen menstruáció, hízás - és a sor még hosszan folytatódik. Mindez szoros összefüggésben áll a pajzsmirigy működésével, melynek hormontermeléséhez elengedhetetlen alapanyag a jód.

A só mellett egészséges jódforrások az algák, a tengeri élőlények, a joghurt, a bab, az eper, a sajt és a burgonya.

Mennyi sóra van szükséged?

Noha a legtöbben 3000 milligramm felett fogyasztanak naponta sót, mégsem ajánlott 2300 milligrammnál többet bevinni a nátriumtartalmú anyagból. A szakértők javaslata szerint emellett 50 éves kor felett, illetve ha valaki magas vérnyomással, cukorbetegséggel vagy krónikus veseproblémákkal küzd, akkor nem szabad többet ennie napi 1500 milligrammnál. Ez a mennyiség alig egy teáskanálnyi sónak felel meg.

Ezt is szeretjük