Ezt csináld 1 percig naponta, és beindul a derék karcsúsodása - A kutatók szerint csodákra képes
Az egész tested megköszöni majd.

park kocogas
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Rákot diagnosztizáltak a 23 éves modellnél: ennek ellenére továbbra is keményen dolgozik »

A legröhejesebb farmernadrágok, amiket senkinek nem lenne szabad viselnie, mégis elterjedtek »

Ez történik a bőröddel, ha rendszeres arcápolási rutinod van: megéri rá időt szánni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Azt már minden bizonnyal hallottad, hogy a mozgás nagyon egészséges, és igen sokat segít a fogyásban, ám nem kell feltétlenül intenzív edzésekre és kemény sportolásra gondolnod. Meglepő módon az olyan egyszerű mozgásformák is, mint a sétálás, rendkívül pozitív hatással lehetnek a szervezetedre.

Ahhoz, hogy a séta kifejtse jótékony hatásait, nem szükséges hosszú kilométereket gyalogolnod mindennap. Már olyan egészen szerény kezdéssel is nagyon komoly eredményeket érhetsz el, mint ha például a napi megszokott mozgásmennyiségeden felül egyetlen percet sétálsz pluszban. Nézd meg, mennyi mindent profitálhatsz a szimpla, tempós gyaloglásból!

Hogyan hat egy perc séta?

Nemcsak a tested és a szellemed frissül fel a mozgás közben, ha útnak indulsz, vagy ha hazafelé a hosszabb utat választod, és legalább egy perc extra sétát iktatsz a napba. Kutatások szerint azok, akik ezt a kicsike kerülőt naponta beillesztik a rutinjukba, négy centiméterrel karcsúbbak derékban átlagosan, mint azok, akik ugyanezt az időt a kanapén töltik.

Egy másik tanulmányból az is kiderül, hogy ha ennél pár perccel több időt gyaloglással töltesz, akkor aktiválódnak a szervezetedben a zsírréteg és a szénhidrátok lebontásával foglalkozó egységek, sőt, kisebb eséllyel fordulnak majd nálad elő gyulladások.

Ha étkezés után iktatsz be három perc sétát, akkor csökkentheted a vérnyomásodat, illetve a vérzsírok, azaz a trigliceridek szintjét, melyek az érelmeszesedésért felelősek. Hat perc környékén már a korábbi előnyök mellett a memóriád is javul, sőt, csökken az időskori elbutulás veszélye.

Milyen további előnyökkel jár a séta?

Nem csak a fogyókúrában segít a séta. Például napi 20 perc már elegendő ahhoz, hogy kimutathatóan javuljon a csontsűrűséged, míg nagyjából 30 perc esetén csökken a depresszió és a stroke veszélye is 30%-kal.

Ha heti öt nap legalább fél órát sétálsz, azzal 560 kalóriát égetsz, ami általában elegendő ahhoz, hogy ne szedj fel további kilókat, míg ha diétázol, ezzel ütemesebbé válhat a fogyás. Az egészséges testsúly kialakítása és megtartása hozzájárul ahhoz, hogy megelőzd a diebéteszt, valamint a szív- és érrendszeri betegségeket.

Amennyiben olyannyira beleszeretsz a gyaloglásba, hogy napi 90, azaz heti 450 percet sétálsz, akkor a kutatók szerint négy és fél évvel növekszik a várható élettartamod.

Próbáld ki ezeket a mozgásformákat is!

Ezeket a sportok még a futásnál is több kalóriát égetnek, ráadásul sokkal szórakoztatóbbak, ha nem vagy híve a monoton mozgásnak. Nézd meg, mit érdemes kipróbálnod, ha karcsúsodni szeretnél!

Ezt is szeretjük