Miattuk hízol novemberben! 4 hétköznapi táplálék, ami durván savasít
Nemcsak a vörös hús savasít, ismerj meg még pár ételt!

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

A 71 éves Susan Lucci fürdőruhában, Photoshop nélkül mutatta meg bomba alakját: elárulta titkát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ősz vége felé a kinti szabadidős programokat lassan felváltják a közös mozizások, a barátokkal már nem egy kávézó teraszán vagy a parkban futsz össze, inkább otthoni vacsi és forraltborozás a program.

Ezek a tevékenységek azonban kedveznek a plusz kilók kialakulásának. Talán már te is megfigyelted, hogy november-december táján sokkal több olyan savasító táplálékot fogyasztasz, amelyek miatt később a mérlegre haragszol.

Novemberi savasítók

Az emberi szervezetben végbemenő kémiai folyamatok hatással vannak az anyagcserére, a sejtek építési és lebontási munkáira. Ahhoz, hogy ezek megfelelően működjenek, ideális sav-lúg egyensúly szükséges a sejtek között és a sejteken belül.

Ha az egészségtelen táplálkozás eredményeképpen a savak kerülnek túlsúlyba, elhízás és számos más egészségügyi probléma lehet a következmény. Erről a folyamatról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Chips

Borús napokon jó ötlet megnézni egy vígjátékot a moziban vagy otthon, a kanapé ölelésében. A filmnek pedig, lássuk be, elengedhetetlen kelléke a chips. Az olajban sült krumplis étel magas sótartalma révén azonban erősen savasítja a szervezeted. Érdemes helyette inkább átállnod a gyümölcsropogtatásra, esetleg a natúr - sótlan, nem mikróban készült - popcornra.

Vörös húsok

Míg nyáron kevésbé kívántad a nehéz ételeket, a hideg idő beköszöntével valószínűleg te sem vetsz meg egy-egy kalóriában, zsírban gazdagabb fogást. Ilyenkor a saláta mellé fogyasztott szárnyashúsokat, halakat felváltják a vörös húsok. Bár a marha- és sertéshús fontos fehérjeforrás, nagy mennyiségben fogyasztva a szervezet elsavasodásához vezet. Érdemes tehát mértéket tartanod: korábbi cikkünkből megtudhatod, mennyi legyen a heti vöröshús-limit.

Forralt bor

A forró italok fogyasztása a többség számára szimpatikusabbá teszi az esős, borongós novembert. Különösen, ha azok alkoholos alapúak. A forraltbor-szezon november közepén indul, és egészen februárig tartja magát. Bár a forralt bor alkoholtartalma a főzésnek köszönhetően alacsonyabb, mint a sima boré, a hozzáadott cukor miatt azonban erősen savasít. Érdemes ezért a főzés során vizet is adnod hozzá, és cukor helyett egy kevés mézzel édesítened - amint 40°C alá hűlt a forralt bor hőmérséklete.

Befőtt

Friss gyümölcsök helyett novemberben sokan már felpattintják a nyáron eltett befőtteket. Bár rosttartalmuk magas, és vitamint is tartalmaznak, a hozzáadott cukornak köszönhetően ezek a csemegék erősen savasítanak. Érdemes kristálycukor helyett nyírfacukorral készíteni a befőttet, illetve előnyben részesíteni a déligyümölcsöket a hidegebb hónapokban.

Ezt is szeretjük