Ezt edd az ebéd mellé, ha meg akarod duplázni a fogyást, és elkerülnéd a megfázást
Feltölti a szervezetedet vitaminokkal, laktat, és tisztítja a beleket.

nagykep?cikkid=165402&kep=lapos has meroszalag-lead
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Lélegzetelállító menyasszonyi csokrok őszi hangulatban: nem fontos a vágott virág »

10 dolog a divatban, ami nagyon megváltozott a 2000-es évek eleje óta: egészen mást jelent most, mint akkor »

A H&M Moschino-kollekciója a 90-es évek teljes káoszát felvonultatja – Nem biztos, hogy ez lesz a kedvencünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ugyan túlzás lenne a savanyúságokat a zsírégetés titkaként emlegetni, mégis kétségtelen, hogy az ecetes lében eltett, erjesztett ételek jó hatást gyakorolnak a fogyásra is. A legtöbb savanyúság nemcsak szegény kalóriákban, de számos más tulajdonságával is segít, hogy egészségesebb legyél, és könnyebben fogyj, így nagyon érdemes minél több étkezés során fogyasztani belőlük.

Legyen szó a savanyú uborkáról, káposztáról vagy éppen az ecetes paprikáról, mind-mind csupa vitaminokkal, rostokkal teli zöldségek, melyek béltisztító hatással bírnak, és laktatóbbá teszik az ebédedet, ráadásul változatos ízüknek köszönhetően kevésbé lesz unalmas a diétás menü.

Miért olyan jó a savanyúság a diétához?

A savanyúságok, noha nem teljesen kalóriamentesek, nagyon kevés kalóriát tartalmaznak. A savanyú uborka 100 grammjában mindössze 11 kalória van, míg a káposztában 19, a paprikában pedig alig 27. Éppen ezért ezek a finomságok lehetővé teszik, hogy ha magas kalóriatartalmú ételeket helyettesítesz velük részben, akkor egy kicsivel többet egyél. Ez azonban még nem minden.

A savanyítás során a zöldségek egészséges rostjai egyáltalán nem vesznek el, ami nagyon nagy előny a fogyókúra szempontjából. A rostok nemcsak béltisztító hatással bírnak ugyanis, de a gyomorban lassan emésztődnek, így sokáig laktatnak, éppen ezért kiadósabbnak tűnik tőlük az étkezés. A napi ajánlott 25 grammos rostmennyiségből például egyetlen 100 grammos savanyúuborka-adaggal 1,2 gramm rostot máris teljesítesz.

Emellett az erjesztett savanyúságok értékes baktériumokat is tartalmaznak, melyek jótékony hatásukat a bélrendszer támogatásával fejtik ki. Ezek az ételek valójában természetes probiotikumként működnek a szervezetedben, így a folyamatosan pörgő anyagcserét szolgálják.

Vitaminok szempontjából több savanyúság is kiemelkedő, ami azért fontos a fogyókúra során, mert csökkentett táplálékmennyiséggel kell ugyanolyan szükségletet fedezni. A káposzta és a paprika például rengeteg C-vitaminnal szolgál, mely a megfázásos, influenzás időszakban a betegségekkel szemben is véd, míg céklában sok-sok béta-karotint és májadat segítő hatóanyagokat találsz.

Így válassz diétás savanyúságot

Sajnos az olajos almapaprika kiesik a diétás savanyúságok köréből, hiszen jókora mennyiségű zsírban kerül tartósításra, ám szerencsére csaknem az összes többi választás szinte minden fogyókúrának megfelel. A savanyú káposztánál, uborkánál arra figyelj oda, hogy a zöldségeket ne mesterséges édesítők vagy nagy mennyiségű hozzáadott cukor segítségével rakják el. A cukrozott savanyúságok ugyanis sajnos szintén nem felelnek meg, hiszen magas a kalóriatartalmuk, és az étvágyat növelik.

A termékek címkéjén szintén érdemes odafigyelni a sómennyiségre, ebből ugyanis, ha többlet áll fenn a naponta szükséges körülbelül 2300 milligrammhoz képest, az vízvisszatartást okozhat. Próbálj ehhez viszonyítva keresgélni a savanyúságok között!

Jó választás az összes kaporral készült vagy ecetes lében megvásárolható savanyúság. Ez utóbbi esetében az ecet hatása sem elhanyagolható, hiszen ez segít, hogy a vele együtt elfogyasztott táplálékok hosszabban maradjanak a gyomorban, így jócskán elnyújtja a jóllakottságot. Hasonló hatással bírnak a csípős ízű savanyúságok is, melyek kapszaicintartalmuk miatt nemcsak finomak, de az ételek is kielégítőbbek az íznek köszönhetően.

Mikor fogyaszthatsz savanyúságokat?

A savanyúságok a diéta során minden alkalommal megengedettek, így nyugodtan ehetsz belőlük az ebéd vagy a vacsora mellé, sőt, ha megkívánod, akár nassolnivalóként is bekaphatsz egy-két szem uborkát. Nem kell ráadásul mindig magában fogyasztanod őket. Akár turmixoknak is nagyon ízletes kiegészítői lehetnek, sőt, a salátákba is kerülhet uborka, káposzta vagy paprika.

Ezt is szeretjük