Napi 5 szem, heti másfél kiló mínusz: ezt az apró sárga gyümölcsöt fogyaszd!
A kajszi többek között magas rosttartalmával segíti a fogyást.

sargabarack friss
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Július-augusztus egyik kedvenc idénygyümölcse a kajszibarack. Bár szezonon kívül is kaphatsz a zöldségesnél, annak íze meg sem közelíti a nyár közepi-végi barackét.

Jó hír, hogy a viszonylag apró, sárga színű kajszibarack nem csupán finom, de segíti a fogyókúrát is. Érdemes tehát beiktatnod a diétás étrendedbe, ha felgyorsítanád kicsit a súlyvesztést.

Fogyás kajszibarackkal

A kajszibarack rosttartalma meglehetősen magas: 100 gramm gyümölcs körülbelül 4 gramm élelmi rostot tartalmaz. Ha fogyasztása mellett a napi folyadékbevitelre is figyelsz, segít megszabadulni a bélrendszerben rekedt salakanyagoktól, amelyek lassítják az anyagcserét.

1 darab - körülbelül 50 gramm - gyümölcs tápértéke:

  • 0,5 gramm zsír
  • 24 kalória
  • 1g fehérje
  • 5 g szénhidrát

Előnyös élettani tulajdonságai között említhető magas C-vitamin-tartalma - 100 grammban 10 milligramm található. Az immunerősítő hatású vitamin a fogyásban is segít, hiszen zsírégető erővel bír - erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Az ásványi anyagok közül káliumot, ként, magnéziumot és vasat tartalmaz nagyobb mennyiségben. A káliumnak köszönhetően segít helyreállítani a szervezet vízháztartásának, támogatja az anyagcserét, megszabadít a hasi tájékon felgyülemlett víztől.

Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy a sárgabarack legfőbb előnye a magas flavonoidtartalom - ennek köszönhető antioxidáns hatása is. Fogyasztása segít megelőzni a rákos, valamint szív- és érrendszeri betegségeket.

Mintaétrend

Az alábbi étrendet nem kell túl szigorúan venned, inkább csak útmutatóként szolgál. Ha megéheznél két étkezés között, fogyassz bátran nyers zöldséget, gyümölcsöt, natúr joghurtot, korpás kekszet, vagy a délelőtti órákban olajos magvakat.

1. nap

Reggeli: két lágy tojás teljes kiőrlésű pirítóssal, egy paradicsom.
Tízórai: két szem kajszibarack, pár szem korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal, árpagyönggyel, vegyes zöldségekkel
Uzsonna: három szem kajszibarack.
Vacsora: egy tányér gyümölcsleves.

2. nap

Reggeli: gyümölcsturmix 2 dl tejből, három szem kajszibarackból.
Tízórai: egy csésze zöld tea, pár szem zabpelyhes keksz.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt zöldségekkel
Uzsonna: két szem kajszibarack, natúr joghurttal leöntve.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós padlizsánkrémmel megkenve, paradicsommal.

Érdemes gyümölcsnapot tartani?

Ha gondoltál már rá, hogy időnként beiktass egy gyümölcsnapot, kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg a szakértő véleményét a témában!

3. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, uborkával, paprikával.
Tízórai: 10 dkg túró három szem felkockázott kajszibarackkal.
Ebéd: egy sült kacsacomb párolt káposztával.
Uzsonna: két kajszibarackos muffin Graham-lisztből, nyírfacukorral.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

Ezt is szeretjük