6 ok, amiért érdemes sajtot enned!
Amellett, hogy rendkívül ízletesek, a sajtok számos betegséget segítenek leküzdeni, és még a fogyókúrádat is megkönnyíthetik.

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

Ez történik a testünkben köhögéskor - Rengeteg minden állhat a háttérben (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Ez lesz a cipődivat tavasszal: 10 fazon, amit biztosan hordani fogunk »

„A pattanás normális” - Ezzel kampányolnak az Instagramon a retusálás ellen »

Ezt edd vacsorára, ha edzeni voltál: mindent pótol, amit kell, de nem hizlal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Miért fontos a sajt?

A sajtok könnyen fogyasztható, ízletes és tápláló ételek. Értékes fehérjéket, ásványi anyagokat, vitaminokat és zsírokat tartalmaznak, melyeket a szervezeted igen könnyen és gyorsan képes feldolgozni. A benne található fontos ásványi sók nagyobb mennyiségben vannak jelen, mint bármely más, naponta fogyasztott élelmiszerben.

A fehérjékkel nélkülözhetetlen esszenciális aminosavak jutnak a sajtba, mely ezáltal képes más élelmiszerek aminosav-összetételén javítani. Szintén fontos a zsírtartalom, mivel a zsírok a szervezet legfontosabb energiahordozói, és az anyagcsere-folyamatok fenntartását is biztosítják.

A létfontosságú ásványi anyagok közül többek között megtalálható a sajtban a nátrium, kalcium, foszfor, fluor, bróm, jód, a vitaminok közül a B-vitaminok, valamint az A-, H-, D- és E-vitaminok. A vegetáriánusok számára a sajtok jelentik a legfontosabb B12-forrást, így számukra szinte létfontosságú élelmiszer.

A fogszuvasodás megelőzéséért

A cukortartalmú ételek okozta fogszuvasodással szemben is védő szerepet mutat, mivel gátolja a fogzománcot megtámadó savak képződését. Vizsgálatok támasztják alá, hogy az étkezés után elfogyasztott kis darab sajt felére csökkenti a fogszuvasodás előfordulási arányát.

Babáknak és mamáknak

Az anyatejes táplálás mellett a fehérjék kiegészítésére a kisgyermekeknél nyolc hónapos kor után a túrót és sajtot szokták javasolni. Terhes és szoptató kismamák kitűnő táplálékai a tejtermékek, azon belül is a sajtok, de részesítsd előnyben a kevésbé zsírosakat.

Csontritkulás ellen

A sajt kalciumtartalma következtében csökkenti a csontritkulás veszélyét. Kutatások az mutatják, hogy a gyermek- és fiatalkorban bőségesen fogyasztott kalcium idősebb korban védelmet nyújthat ezzel a betegséggel szemben.

Cukorbetegeknek

Cukorbetegek esetében is ideális a sajtok rendszeres fogyasztása, mivel szénhidrátokban szegények, így nem pazarolják el a napi előírt szénhidrátok jelentős részét a fogyasztásuk alkalmával, ugyanakkor a zsírszegényebb változatok sem terhelik meg a szervezetet. Elfogyasztásuk után jóllakottakká válsz, és nem lesz központi kérdés a "mit is kellene még enned".

Tejcukor-érzékenység esetén

A laktózérzékenyek számára is megoldást nyújtanak a csökkentett laktóztartalmú sajtok, melyeket a gyártó cég garantál. Ezek elsősorban az ementáli jellegű sajtok, melyeknél a hosszú érlelési idő teszi lehetővé, hogy egyáltalán nem, vagy csak kismértékben tartalmaznak laktózt.

Fogyókúrás jóbarát

A fogyókúra alappilléreként tekinthetsz a sajtokra, és elsősorban az igen alacsony zsírtartalmú változataira. Naponta többször fogyasztva biztosítják a megfelelő tápanyagbevitelt, ugyanakkor nem bombázod luxuskalóriákkal a szervezeted. Salátákba keverve vagy önmagában fogyasztva is remek étel, de ebben az esetben ne zsírdús krémlevesként vagy rántott formában készítsd el!

A sajt és a bor kapcsolata
Ne feledkezz meg az élvezetekről sem, melyet a nemes borok és kitűnő sajtok harmóniája jelenthet. Általában a fehérborok illenek igazán a sajtokhoz, a nagyon sós sajtokhoz a savanykás rizling, ám a lágy sajtokhoz, mint például a kecskesajthoz vöröset is fogyaszthatsz.

Cikkünk a TESZ Alapítvány írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló