Székrekedés és pluszkilók ellen: így működik a rostdiéta!
Ha fogyni akarsz, és felgyorsítanád az anyagcserédet, itt az ideje, hogy kipróbáld a rostdiétát!

Nyereményjáték

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerj páros belépőt Vekerdy Tamás januári előadására a Femina Klubon! (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

A tavaszi divat legfontosabb ruhadarabja a farmer után: ez lesz a blézer éve »

A copf ennyire sokoldalú is lehet: így dobd fel a frizurádat! »

5 nő 60 felett, aki tud öltözködni, és ragyogóan néz ki »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rostban gazdag ételek hatékonysága a fogyókúra, illetve az egészséges étrend szempontjából megkérdőjelezhetetlen. Ha elegendő mennyiségben fogyasztasz ballasztanyagokat jócskán tartalmazó táplálékokat, amellett, hogy elősegítheted szervezeted salaktalanítását, a koplalást is elfelejtheted, hiszen a rostok az emésztőrendszerben víz hatására megduzzadnak, így telítettségérzetet adnak.

A rostszegény táplálkozás nemcsak az ideális testsúly elérését akadályozza meg, de a salakanyagok rendszeres és hatékony eltávolításának hiányában növeli az emésztőrendszeri daganatos megbetegedések esélyét is.

Rostban gazdag diéta

Ahhoz, hogy elkerüld a rostok elégtelen bevitelének negatív következményeit, emellett a ballasztanyagok salaktalanító hatását maximálisan kihasználd, fontos, hogy nagyobb mennyiségű zöldséggel, gyümölccsel, babfélékkel, hüvelyesekkel, teljes kiőrlésű péksüteményekkel, valamint zab- és korpakészítményekkel egészítsd ki étrended.

Mindennek köszönhetően vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel is ellátod szervezeted, ami nemcsak immunrendszered megerősödéséről és a jó közérzetről, de anyagcseréd optimális működéséről is gondoskodik.

Mennyi rostra van szükséged?

A szakemberek véleménye megoszlik az ajánlott rostbevitel pontos mennyiségét illetően, a napi 25 és 38 gramm közötti mérték azonban többségük szerint elengedhetetlen, amennyiben az emésztés serkentése, illetve a salaktalanítás a cél.

Ha kisebb termetű vagy, és nem mozogsz túl sokat, elegendő az alacsonyabb mennyiséget figyelembe venned, az optimális bevitel azonban aktív életet élő, nagyobb testtömeggel rendelkező személyek esetében megnövekszik. Ha biztosítani akarod a megfelelő mennyiségű rostot, kövesd étrendünket - segítségével salaktalaníthatod szervezetedet, a méreganyagok és a felesleges víz távozásával pedig akár kettő-négy kilót is leadhatsz.

Így kövesd a diétát!

Mielőtt megemeled étrended rosttartalmát, fontos, hogy felkészítsd a szervezeted: kezdd lassan és fokozatosan a diétát, mert a hirtelen váltás puffadást és más kellemetlen tüneteket okozhat. Ha több rostot veszel magadhoz, különösen figyelned kell az elfogyasztott folyadék mennyiségére. Legalább két és fél liter szénsavmentes ásványvizet vagy csapvizet igyál meg a nap folyamán.

Ne fogyassz nehéz és zsíros ételeket: válaszd a táplálékok zsírszegény változatait, a vörös húsok helyett pedig fogyassz sovány típusokat.

Kerüld a mesterséges adalékanyagokat és tartósítószereket tartalmazó táplálékokat: megterhelik az emésztőrendszert, ami veszélyezteti egészséged, és a diéta sikerét és gátolja.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy doboz élőflórás joghurt, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, két paradicsom.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 10 dkg csirkemellfilé, egy adag vegyes zöldsaláta.
Uzsonna: egy szelet cheddar sajt, négy teljes kiőrlésű keksz.
Vacsora: egy adag tonhalsaláta.

A rostok szerepe a dietetikus szerint

Kattints az alábbi videóra, és dietetikusunktól megtudhatod, hogyan segítik a rostok a fogyást.

2. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű péksütemény, egy narancs.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: 10 dkg sonkás-gombás teljes kiőrlésű tészta, pár szem koktélparadicsom.
Uzsonna: negyed bögre tökmag, egy doboz probiotikus kefir.
Vacsora: egy adag zöldségleves gazdagon.

3. nap

Reggeli: fél bögre magas rosttartalmú gabonapehely, fél bögre áfonya, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy pohár natúrjoghurt.
Ebéd: egy tányér lencsefőzelék, egy alma.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: egy adag gyümölcssaláta.

OLVASD EL EZT IS!

zoldseg salatatal
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

A lusta diétázók nagy kedvence: rostdiéta

no muzli
  • fogyasztó praktikák
  • béltisztító diéta

Emésztésserkentő, zsírégető, laktató

Blog.hu ajánló