Duplázd meg a fogyást a legerősebb béltisztító zöldségek erejével
Tudod, mely zöldségek bírnak a legmagasabb rosttartalommal? Összegyűjtöttük őket!

Dia

	A hüvelyesek számítanak az egyik legbiztosabb rostforrásnak. 100 gramm zöldborsóban több mint 7 gramm rost van, de a lencse és a bab is hasonló értékekkel büszkélkedhet. Érdemes főzelék vagy saláta formájában fogyasztanod őket ebédre vagy vacsorára. Tudj meg többet a hüvelyes zöldségek fogyasztó hatásáról!

A hüvelyesek számítanak az egyik legbiztosabb rostforrásnak. 100 gramm zöldborsóban több mint 7 gramm rost van, de a lencse és a bab is hasonló értékekkel büszkélkedhet. Érdemes főzelék vagy saláta formájában fogyasztanod őket ebédre vagy vacsorára. Tudj meg többet a hüvelyes zöldségek fogyasztó hatásáról!

Dia


                        	100 gramm spenót körülbelül 6 gramm rostot tartalmaz, de ezen kívül is számos fogyást segítő tulajdonsága van. A Lundi Egyetem kutatói szerint étvágycsökkentő hatással bír, valamint segít kiegyensúlyozottá tenni a vércukorszintet. A legtöbben főzelék formájában fogyasztják a spenótot, de korábbi cikkünkből megtudhatod, miért érdemes reggelire enned.

100 gramm spenót körülbelül 6 gramm rostot tartalmaz, de ezen kívül is számos fogyást segítő tulajdonsága van. A Lundi Egyetem kutatói szerint étvágycsökkentő hatással bír, valamint segít kiegyensúlyozottá tenni a vércukorszintet. A legtöbben főzelék formájában fogyasztják a spenótot, de korábbi cikkünkből megtudhatod, miért érdemes reggelire enned.

Dia


                        	100 gramm karalábé 5 gramm rostot tartalmaz, aminek köszönhetően segít megszabadulni a bélrendszerben rekedt salakanyagoktól. Ezen kívül vízhajtó hatású káliumban is gazdag. Fogyaszthatod nyersen, de akár sütve is, korábbi cikkünk mintaétrendjében további ötleteket találsz.

100 gramm karalábé 5 gramm rostot tartalmaz, aminek köszönhetően segít megszabadulni a bélrendszerben rekedt salakanyagoktól. Ezen kívül vízhajtó hatású káliumban is gazdag. Fogyaszthatod nyersen, de akár sütve is, korábbi cikkünk mintaétrendjében további ötleteket találsz.

Dia


                        	A káposztaféléket sokat kapcsolják össze a fogyókúrával, köszönhetően a nagy népszerűségnek örvendő káposztaleves-diétának. 100 gramm kelkáposzta 30 kalóriát és 5 gramm élelmi rostot tartalmaz. Ebből adódóan serkenti az emésztést, ráadásul hasznos vegyületei révén megszünteti a kisebb emésztőrendszeri gyulladásokat is. Próbáld ki a káposztaleves-diétát!

A káposztaféléket sokat kapcsolják össze a fogyókúrával, köszönhetően a nagy népszerűségnek örvendő káposztaleves-diétának. 100 gramm kelkáposzta 30 kalóriát és 5 gramm élelmi rostot tartalmaz. Ebből adódóan serkenti az emésztést, ráadásul hasznos vegyületei révén megszünteti a kisebb emésztőrendszeri gyulladásokat is. Próbáld ki a káposztaleves-diétát!

Dia


                        	Májustól már kapható a piacokon az új cékla. A vörös zöldséget legtöbben savanyúság formájában ismerik, ám valójában fogyaszthatod ital, leves vagy akár sült étel formájában is. 100 gramm cékla több mint 4 gramm rostot tartalmaz. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogyan illesztheted be a diétás étrendbe!

Májustól már kapható a piacokon az új cékla. A vörös zöldséget legtöbben savanyúság formájában ismerik, ám valójában fogyaszthatod ital, leves vagy akár sült étel formájában is. 100 gramm cékla több mint 4 gramm rostot tartalmaz. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogyan illesztheted be a diétás étrendbe!

Dia


                        	A zöldpaprikáról Szentgyörgyi Albert óta tudjuk, hogy kiváló C-vitamin-forrás. Emellett azonban magas rosttartalmának köszönhetően is segít a fogyásban: 100 gramm zöldpaprikában több mint 4 gramm rost van. Fogyaszd nyersen, zöldsalátában vagy gazpacho levesben. Hogy C-vitamin-tartalmából adódóan miképpen segíti a fogyást, arról korábbi cikkünkben olvashatsz.

A zöldpaprikáról Szentgyörgyi Albert óta tudjuk, hogy kiváló C-vitamin-forrás. Emellett azonban magas rosttartalmának köszönhetően is segít a fogyásban: 100 gramm zöldpaprikában több mint 4 gramm rost van. Fogyaszd nyersen, zöldsalátában vagy gazpacho levesben. Hogy C-vitamin-tartalmából adódóan miképpen segíti a fogyást, arról korábbi cikkünkben olvashatsz.

Ezt is szeretjük
Fotó: