Dobj le 8 kilót, végleg!
Villámgyors zsírégető diéta
Szeretnél egy olyan étrend segítségével lefogyni, mely egészséges, és egyáltalán nem megerőltető? Próbáld ki ezt!

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

beauty and style

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

Ezt soha ne tedd a bőröddel: korábban fogsz ráncosodni, ha így bánsz vele »

Nicole Kidman hajszíne az őszi szezon új kedvence: ezt fogják legtöbbször kikeverni a fodrászok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rosemary Conley Nagy-Britanniában olyan, mint nálunk Béres Alexandra: sikeres és népszerű életmód-, illetve fitneszszakértő, aki mindenkinek eszébe jut, ha fogyókúráról van szó, és nem utolsósorban az alacsony glikémiás indexű ételek fontosságának lelkes szószólója.

Mit érhetsz el a diétával?

  • Formába hozhatod magad - a három hét alatt 8-9 kilót is fogyhatsz.
  • Feltöltődsz energiával, nem leszel fáradt, könnyebben viseled el a stresszhatásokat.
  • Felpörgeted anyagcseréd, segíted emésztésed optimális működését.
  • Megelőzheted a szív- és érrendszeri, illetve a cukorbetegség kialakulását.
  • Még csak nem is kell többé az éhségre gondolnod.

A diéta lényege

A Rosemary Conley-féle módszer egy alacsony zsír- és csökkentett kalóriatartalmú diéta, mely fokozatos és látványos fogyást biztosít, ugyanakkor egyáltalán nem veszélyezteti egészségedet, sőt, kiegyensúlyozott, minőségi étrendjének köszönhetően csökkenti a szív-, illetve érrendszeri betegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is.

A diéta során csak olyan ételeket ehetsz, melyeknek alacsony az úgynevezett glikémiás indexe, vagyis csak lassan tudod megemészteni őket, így elkerülheted a fogyókúrák egyik legnagyobb veszélyforrását, a vércukorhullámvasút-jelenséget.

Az alacsony glikémiás indexű ételek nem emelik meg étkezés után hirtelen a vércukorszintedet, majd a hirtelen vissza is eső vércukorszintnek köszönhetően nem leszel gyorsan újra éhes, és nem terheled le hasnyálmirigyed működését sem. Az ilyen ételek mindemellett felpörgetik anyagcserédet, és segítségükkel pont olyan mértékben kapod az energiát, mint amire szükséged van. Nem vész kárba semmi, de nem is raktározódik el zsírpárnák formájában.

A glikémiás index (GI) az élelmiszereket az alapján helyezi el egy 0 és 100 közötti rangsorban, hogy mennyire emelik meg evés után a vércukorszintedet. Jó szénhidrátnak az alacsony glikémiás indexű, vagyis az 55 alatti élelmiszerek számítanak. Közepes glikémiás indexű besorolást az 56 és 69 közötti értékek kapnak, míg magasat a 70 felettiek.
70-100: dinnye, tök, főtt bab, méz, fehér kenyér, zabpehely, pattogatott kukorica, főtt fehér rizs, sült krumpli, maltóz, glükóz, krumplipüré, tejberizs, kalácsok, pizza, cukorka, csokiszelet, fehér lisztből készült tésztafélék.
55-69: mazsola, félbarna kenyér, banán, héjában főtt krumpli, barnarizs.
55 alatt: korpás kenyér, természetes rizs, teljes kiőrlésű lisztből készült tésztafélék, cukrozatlan bab, natúr müzli, frissen préselt gyümölcslé, barnakenyér, sárgabarack, sárgarépa, lencse, sárgaborsó, étcsokoládé, földimogyoró, zöld színű zöldségek, paradicsom, padlizsán, cukkini, fokhagyma, vöröshagyma, cukrozatlan tejtermékek.

A 21 napos terv

A 21 napos Rosemary Conley-féle alapdiéta két részből áll: két hét ütős indulás, majd egy hét ráadás. Az első két hétben az étrend egy kissé szigorúbb, gondosan ügyelned kell ugyanis a bevitt kalóriákra. Fontos, hogy anyagcseréd optimális működése érdekében betartsd a napi három főétkezést, illetve a tízórai és uzsonna formájában történő két kisebb falatozást.

Ha még így is éhes maradnál az étkezések között, a nap folyamán bármikor ehetsz egy extra adag salátát, illetve megihatsz összesen 4 deci zsírszegény tejet is. Ügyelj arra, hogy mindig olyan italokat vagy ételeket válassz, melyek zsírtartalma 5% alatt van. A kávé, a tea és a diétás italok megengedettek, és fontos, hogy megigyál legalább nyolc nagy pohár vizet minden nap.

A harmadik héten már egy kicsit feloldódhatsz. Variálhatod az első két hét étrendjét és menüit, már több kalóriát engedhetsz meg magadnak, illetve felmelegítheted a kapcsolatodat a csokoládéval és a vörösborral is. 100 kalória értékben toldhatod meg az első két hét napi étrendjét desszerttel, illetve szintén 100 kalória értékben egészséges nassolnivalókkal.

Mintaétrend

Tízóraira és uzsonnára egyél tetszőleges mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget vagy salátát.

1. és 8. nap

Reggeli: egy friss grépfrút fele, egy főtt tojás, egy szelet zsírszegény vajjal megkent teljes kiőrlésű kenyér.
Ebéd: egy pita vagy teljes kiőrlésű bagett megtöltve apróra vágott salátával, zsírszegény sajttal és egy evőkanál kukoricával.
Vacsora: másfél szelet grillezett csirkehús 10 dkg héjában főtt krumplival, tetszőleges zöldségekkel.

2. és 9. nap

Reggeli: negyed bögre magas rosttartalmú müzli egy pohár zsírszegény tejjel, 10 dkg zsírszegény gyümölcsös joghurt.
Ebéd: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg zöldségsaláta olívaolajjal és sonkával, egy alma.
Vacsora: 10 dkg grillezett csirkehús, 10 dkg héjában főtt krumpli, egy bögre saláta zöld színű zöldségekből, káposztából, grillezett paradicsomból és gombából.

3. és 10. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér paradicsomszósszal, két szelet pulykamellsonkával, egy alma.
Ebéd: 5 dkg füstölt halhús egy teáskanál tormával, citrommal, 10 dkg vegyes salátával és fél szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Vacsora: 10 dkg teljes kiőrlésű tészta paradicsomszósszal és zöldsalátával.

4. és 11. nap

Reggeli: 4 dkg zabkása egy nagy pohár zsírszegény tejjel és egy teáskanál mézzel.
Ebéd: 13 dkg héjában főtt édesburgonya, négy teáskanál főtt bab.
Vacsora: 10 dkg sovány pulykahús hagymával és reszelt almával, egy bögre zöldségsaláta citromlével.

5. és 12. nap

Reggeli: másfél alacsony zsírtartalmú virsli grillezve, 15 dkg grillezett paradicsom.
Ebéd: omlett két tojásból, olívaolajjal, összevágott vegyes paprikával, fél vöröshagymával, friss fűszernövényekkel.
Vacsora: 10 dkg héjában főtt krumpli, egy bögre kukoricás saláta idényzöldségekből.

6. és 13. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg konzervbab.
Ebéd: 10 dkg grillezett lazac, egy bögre vegyes saláta koktélparadicsommal, kukoricával, egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel.
Vacsora: 10 dkg saláta krumpliból és friss zöldségekből.

7. és 14. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg grillezett paradicsom.
Ebéd: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, 10 dkg csirkés zöldsaláta.
Vacsora: 10 dkg teljes kiőrlésű makaróni gombával, zsírszegény sajttal, koktélparadicsommal, egy kis olívaolajjal.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, emésztőszervi és daganatos megbetegedésekben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!
Ezt is szeretjük