Minden idők legjobb emésztésserkentő gyümölcse! Még a szilvánál is hatásosabb
Érdemes ringlószilvát fogyasztanod lelassult emésztés esetén.

datolya szilva
Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Házi, heggyógyító olajkeverék striák és pattanásfoltok ellen: nyomuk sem marad »

Piszkosul szexi a 49 éves Naomi Campbell és a 22 éves Bella Hadid az új Calvin Klein kampányban: nem látszik a korkülönbség »

20 perces reggeli jóga: tónusos testet, energiát és boldogságot ad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szilváról a legtöbb embernek az ősz és a gyümölcs emésztésserkentő hatása ugrik be. Van azonban egy változata, mely a sokak által ismert besztercei vagy a Szatmárban elterjedt penyigei szilvánál is hatékonyabban gyorsítja az anyagcserét.

A ringlószilvából ezért nem is szabad korlátlan mennyiségben fogyasztani, de érdemes augusztus közepétől beiktatni az étrendedbe, ha fogyni szeretnél.

Emésztésserkentő ringlószilva

A ringlószilva anyagcsere-gyorsító hatását egyfelől magas rosttartalmának köszönheti, másfelől a benne lévő szorbitolnak. Ez utóbbi egy természetes cukor, mely a bélbe kerülve vizet köt meg - serkentve ezáltal az emésztést.

20 dkg ringlószilva tápanyagtartalma

  • 0 g zsír
  • 122 kcal
  • 1,6 g fehérje
  • 27 g szénhidrát

Mennyi legyen a napi adagod?

Annak érdekében, hogy ne ess át a ló túlsó oldalára, és ne okozzon hasmenést a gyümölcs, napi 20 dkg ringlószilva fogyasztása ajánlott. A legegyszerűbb, ha ezt a mennyiséget elosztod, és tízóraira, uzsonnára fogyasztod. Ha a súlyvesztés a cél, mindenképpen nyersen fogyaszd a gyümölcsöt, ha elsősorban az íze miatt eszed, akkor szárítva vagy lekvár formájában is remek választás.

Még mit tud a ringlószilva?

A gyümölcs nem kevés A-, C- és B2-vitamint tartalmaz, ásványi anyagai közül pedig a kalciumot, a káliumot és a vasat érdemes megemlíteni. Káliumtartalmából adódóan segít helyreállítani a fokozott nátriumfogyasztás hatására felborult folyadékháztartást. Amikor a szervezet vizet tart vissza, az sok esetben a hasi tájékon gyülemlik fel - így a ringló fogyasztása segít, hogy derekad karcsúbb legyen.

A benne lévő vas megakadályozza a vérszegénység kialakulását, C-vitamin-tartalma pedig segíti a zsírégető folyamatokat. Antioxidáns hatású fenoljai nemcsak semlegesítik a káros szabadgyököket, de hatásukra felgyorsul az anyagcsere is, és fokozzák a zsírsejtek lebontását.

Ezt is szeretjük