Majdnem másfélszer annyi zsírt égetsz el, ha így eszed a keményítőt
A kutatók szerint a vércukornak is jó
Ismered a rezisztens és nem rezisztens keményítő közti különbséget?

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

Farmerban és pólóban is dögös a plus size modell: nem takargatja dús idomait »

Tisztább és matt bőr tág pórusok nélkül: kapásból 6 érvet tudunk az arckefe mellett »

10 esküvői ruhatrend, amit ismerned kell, ha idén mész férjhez »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A burgonya, a kukorica és sok más keményítőben gazdag étel nagyon rossz hírben áll a fogyni vágyók körében, káros, hizlaló szénhidrátokként ismertek. Egy kutatás azonban azt állítja, korántsem érdemes őket a fogyás reményében teljesen kiiktatni az étrendedből. Éppen ellenkezőleg.

A bennük és sok más ételben megtalálható rezisztens keményítő egy különleges rost, mely egyáltalán nem emészthető olyan könnyen, így egészen másként hat, mint a gyors felszívódású szénhidrátok, melyek növelik az étvágyat. Tudd meg, hogyan segít a rezisztens keményítő fogyni!

Hogyan működik a rezisztens keményítő?

Az ellenálló keményítőnek is nevezett tápanyag a legtöbb ember étrendjének része természetes formában. A rezisztens keményítő egy olyan élelmi rost ugyanis, mely a szénhidrátban gazdag ételekben, így például a burgonyában, babban és sok másban előfordul.

A rezisztens nevet a tápanyag onnan kapta, hogy az emésztésnek képes ellenállni, mint sok más rostféle. Ezért fizikailag eltelíti a gyomrot, miáltal csökken az éhségérzet. Mivel azonban emészthetetlen, nem jut be a véráramba, és nem tartalékolódik el glikogén formájában.

Az ellenálló keményítő fokozza a zsírégetést, méghozzá olyan módon, hogy a vastagbélbe jutva megerjed, melynek során többek között zsírsavak keletkeznek. Ezek egyike a butyrate, mely a májat ráveszi arra, hogy energiaforrásként a szénhidrátok helyett az elraktározott zsírt használja fel. Egy kutatás szerint ez olyan hatékonyan működik, hogy ha csak a napi szénhidrátbeviteled 5,4%-át cseréled le rezisztens keményítőre, már azzal 20-30%-kal, illetve többel növelheted a zsírégetés hatékonyságát.

Szintén bizonyított, hogy a rezisztens keményítő csökkenti a vércukorszintet, javítja az immunműködést, fokozza a jóllakottsághormonok termelődését, sőt, csökkenti a rákos megbetegedések kockázatát.

Hogyan vidd be a rezisztens keményítőt?

Ugyan még nem született megegyezés arra vonatkozóan, hogy pontosan mennyi a napi ajánlott rezisztenskeményítő-bevitel, a körülbelüli számok 8-10 gramm környékén mozognak.

Ezt fedezheted, ha a keményítőben gazdag ételeket főzés után a hűtőbe vagy a fagyasztóba teszel. Ilyenkor ugyanis a főzés alatt a keményítő vizet vesz fel, és megdagad, majd ahogy lehűl, rezisztens keményítőként kristályosodik meg. A melegítés hatására azonban szétesnek a kristályok. Jó természetes források ezen felül a következőek.

  • Bab: 8 gramm/100 gramm
  • Kissé éretlen banán: 6 gramm/egy kicsi gyümölcs
  • Burgonya: 4 gramm/100 gramm
  • Árpa: 3 gramm/100 gramm
  • Barna rizs: 3 gramm/100 gramm
  • Kukorica: 2 gramm/100 gramm

A babot, banánt, barna rizst és teljes kiőrlésű árpát igazán könnyű beilleszteni a fogyókúrás étrendbe, míg a kukorica és burgonya ugyan nem tilos, mégis érdemes ezeket csak délben és mértéktartóan, heti egy-két alkalommal fogyasztani.

Blog.hu ajánló