Hatékonyabb, mint a kardió: jobban beindítja a zsírégetést a rezisztenciaedzés
Sokan a kardiózásra esküsznek, ha a fogyásról van szó, pedig kiderült, hogy a zsírégetést a rezisztenciaedzés még hatékonyabban be tudja indítani.

GettyImages-1363274900
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kardioedzések, mint a futás, biciklizés, úszás vagy gyorsgyaloglás valóban segítenek formában tartani, és egészségmegőrző hatásuk felől sincs kétség.

Ám akik igazi zsírégető edzésre vágynak, azoknak érdemes lehet kipróbálni a rezisztenciaedzést, mert szakértők szerint ez a mozgásforma még hatékonyabb, mint a kardiózás.

A rezisztenciaedzés hatása

A Sport Medicine szaklapban publikált tanulmány szerint az erőnléti edzések is égetik a kalóriákat. Sőt, nem is akárhogyan, valójában közel megegyező, vagy akár még nagyobb mértékben - ez utóbbi érvényes a rezisztenciaedzésre.

GettyImages-1344037832

Már több korábbi kutatásban is igazolták az erőnléti edzések kalóriaégető hatását, amikben általánosságban nézve olyan résztvevőket vizsgáltak, akik 46-60 percen át, legalább heti 2-3 alkalommal edzettek így öt hónapon keresztül, és az alanyok a kísérlet végére a testzsírszázalékuk 1,4%-át elvesztették. A rezisztenciaedzés külön kiemelkedett a vizsgált mozgásformák közül.

- A rezisztenciaedzés nagyon jó hatással bír a szervezetre nézve, javítja a csontsűrűséget, növeli az izomtömeget és az izomminőséget is. Most már tudjuk, hogy olyan előnyökkel jár, amikről korábban azt hittük, hogy csak a kardióedzésekhez társulnak - mondta Amanda D. Hagstrom, az átfogó kutatás egyik vezetője.

A kutatásban tehát bebizonyították, hogy a rezisztenciaedzés nagyon hatékonyan csökkenti a zsigeri zsírt, a testzsírszázalékot és a testzsír tömegét is. A vizsgálat során több olyan korábbi, összesen 58 tanulmányt vettek górcső alá, melyben az erőnléti és a rezisztenciaedzés hatását vizsgálták.

A rezisztenciaedzések közé tartozik például a miniszalagos edzés és a szabad súlyokkal végzett testmozgás is, tehát minden olyan mozgásforma, ami ellenállási erővel szemben dolgoztatja meg az izmokat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az erőnléti edzés és a zsírégetés

A mérleg nem árulkodik a tényleges zsír és izomtömeg arányáról, és sokan a testtömegindex miatt élnek abban a tévhitben, hogy súlygyarapodáshoz vezethet az izmosodás. Az izom egyszerűen nehezebb, mint a zsír, így ha valaki centik helyett a testtömegét méri, valóban elképzelhető, hogy nem fog változást tapasztalni, miközben egyre karcsúbbá válik.

Futás közben zsírégetés következik be, és súlyvesztés. Erőnléti edzések közben pedig zsírégetés történik, és az izmok épülése. Ezért nem mutat különbséget a mérleg.

Az erősítésnek ezenkívül ismert az utóégető hatása is, ami annyit jelent, hogy megnöveli a kalóriaégetést az edzéseket követő 24-48 órában.

GettyImages-1317470580

Mindenesetre a szakértők egyöntetű véleménye, hogy a kardiózást és az erőnléti edzést, például a rezisztenciaedzést érdemes ötvözni egymással. Így nemcsak változatosabb lesz az edzésterv, hanem a lehető leghatásosabb is. Mindemellett kiegyensúlyozott, megfelelő étkezéssel és rendszeres vízivással kombinálva garantáltan tartós fogyást biztosít.

8 gyakorlat miniszalaggal a feszes, kemény fenékért

Miniszalaggal végzett gyakorlatokkal is hatékonyan lehet feszesíteni, keményebbé tenni a feneket.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük