Miért hízol, ha ritkán vagy keveset eszel? Itt bukik el a legtöbb diétázó
A rendszertelen étkezés gátolja a fogyókúrádat.

etkezes meres
Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Jennifer Aniston falatnyi ruhát húzott, és elfelejtett melltartót venni: 49 évesen is észbontó az alakja »

Frissítő, pórusösszehúzó arcmaszk 2 perc alatt: a reggeli rohanásba is belefér »

Túlsúlyos, de megtalálta a nőies oldalát: Tess Holliday imád öltözködni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Néha nehéz odafigyelni arra, hogy az ember hogyan és mennyit eszik. Reggel rohansz a munkába, és kimarad a reggeli, az ebédet gyorsan kapkodod be, hogy ne teljen vele az idő, vagy megfeledkezel róla, és mire hazaérsz, már farkas éhes vagy. Ilyenkor az kerül a gyomrodba, amit a leghamarabb elérsz, előző napi maradék, útba ejtett mekis hamburger, pizza, a lényeg, hogy kevés energiát emésszen fel az elkészítése.

Egyesek szerint ez még jót is tesz az ember súlyának, hiszen ha csak napi egyszer eszel, szinte lehetetlen annyi kalóriát bevinni a szervezetedbe, ami hízáshoz vezethet, nem igaz? A kutatások viszont egyáltalán nem ilyen elnézőek a rendszertelen étkezéssel szemben.

Miért hizlal a rendszertelen étkezés?

A rendszertelen étkezés összezavarja a belső órádat. Akár csak a nappal-éjszaka ciklusát követő alvásritmus, az emésztésnek is megvan a maga körforgása, ami hatással van a szerveink működésére, így amikor egyszerre nagy mennyiségű ételt viszel be, vagy hosszú ideig nem jut tápanyaghoz a szervezeted, az zavart okoz. Számos tanulmány bizonyítja, hogy ha több műszakban dolgozol, a rendszertelen életmód miatt megnő a rák, a szív- és érrendszeri betegségek és az emésztési rendellenességek kockázata.

etkezes

Ugyanígy hatással van a rendszertelenség a súlyodra is. A Helsinki Egyetem kutatói 4900 fiatal 10 éven át gyűjtött adatait vizsgálva arra jutottak, hogy különböző mértékben, de mindkét nemnél nagy szerepet játszott a hízásban az étkezések kihagyása és a rendszertelen evés. A vizsgált fiatalok több mint 90%-ánál megfigyelhető volt jelentős súlygyarapodás a vizsgálat ideje alatt. Akik megőrizték a súlyukat, mind rendszeresen mozogtak és táplálkoztak.

Ha nem eszel reggelit, leesik a vércukorszinted. A nap első étkezése adja meg a szükséges energiát a napkezdéshez, elég tápanyagot és vitamint kell tehát biztosítania. Reggeli nélkül az agyad lassabban fog forogni, ráadásul nagyobb az esély, hogy egészségtelen nassok után nyúlj, amikor utolér az éhség. A Harvard School of Public Health kutatása szerint 20%-kal nagyobb a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának valószínűsége azon nők körében, akik rendszeresen hagyják ki a reggelit.

A gyorsan bekapott ebédnek is komoly kockázatai vannak. A kapkodva elköltött étel gyomorégést okozhat, és mivel nem rágod meg rendesen a falatot, az emésztés is nehezebb. Tovább fokozza a kellemetlenséget, hogy ilyenkor rengeteg levegőt is nyelsz, ami puffadást okozhat. Könnyű túlenni magadat, ha gyorsan eszel, ugyanis 20 percre van szüksége az agyadnak a teltségérzethez. Persze van, hogy az embernek nincs más választása, és ilyenkor még mindig jobb a gyors ebéd, mint a semmilyen.

TV-előtt-evés-túlsúlyos-nő

Ha ugyanis kihagyod az ebédet, farkaséhes leszel, mire hazaérsz, és ilyenkor történik a súlygyarapodás java. Éhesen az ember előbb nyúl a gyors és laktató ételekhez, mint az egészségesekhez, ráadásul három órával lefekvés előtt már nem is szabadna enni, ennyi idő kell ahhoz, hogy a gyomorból kiürüljön az étel, legalábbis a nehezebbek. A testünk nem úgy van kitalálva, hogy fekve emésszen. Ez savat csinálhat, és hosszú távon akár refluxot is okozhat, arról nem is beszélve, hogy nyugtalan lesz tőle az alvás, hiszen a test még mindig dolgozik, amikor pihennie kéne.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha fogyókúrába kezdesz, legyen az első lépés, hogy megpróbálod rendszeressé tenni az étkezést! Elég, ha a napi három főétkezéshez ragaszkodsz, de abból ne engedj! Ha mást nem, tarts magadnál egy szelet müzlit vagy energiaszeletet végszükség esetére, de a kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag táplálkozást semmi sem pótolja, és még a fogyókúrádnak is jót teszel vele.

Egészsége, alacsony kalóriás ételek

Ezeket az ételeket akár kilószámra is eheted, ha szeretnéd egy kicsit visszaszorítani a kalóriabevitelt. Egészségesek, és nem kell figyelned az adagokra.

Ezt is szeretjük