Miért nem megy a rendszeres edzés? 2 sporttitok, amit eddig nem ismertél
Elsősorban akaraterő kell hozzá, de a következő két dolog is segít.

Ez is érdekelhet

Tavaszi nagytakarítás kényelmesen (x)

Könyvajánló – Mazel Tov: Emberek, ételek, élmények (x)

Ünnepeld te is a víz világnapját Budapest legjobb fürdőjében! (x)

Budapest egyedülálló szabadtéri családi játszóparkja újra megnyitja kapuit! (x)

beauty and style

A kockásnál is nagyobb figyelmet kapnak a 90-es évek ruhamintái: visszatér a batikolt divat »

A 43 éves színésznő nem öregszik: Milla Jovovich olyan szép, mint 20 éve »

Természetesebbnek hat a műszempilla, ha így teszed fel: apró, de hatásos trükköt mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem biztos, hogy egy csinos fejpánt vagy egy új, testhezálló futónadrág fog rávenni a rendszeres edzésre.

Az alábbiakban azonban mutatunk két olyan dolgot, ami - túl az elszántságon - sokat segíthet abban, hogy másnap is kedvet érezz a sportoláshoz.

A zene szerepe a sportban

Ha a természetben futsz, valószínűleg szívesen hallgatod a madárcsicsergést. A rendszeresen sportolók közül azonban sokan állítják, hogy mp3-lejátszó nélkül neki el sem indulnak a sportpályára vagy az edzőterembe.

Ennek oka, hogy a zene elvonja a figyelmet a fáradtságról, segít, hogy jobb eredményt érj el: egy dinamikus dallam átlendít azokon a fázisokon, amikor már éppen feladnád.

Korábbi cikkünkben dr. Christopher Capuano kutatásáról írtunk: vizsgálata során azok a kísérleti alanyok, akik zenét hallgattak sportolás közben, kétszer annyit fogytak, mint a kontrollcsoport tagjai, akik ugyanúgy diétáztak és sportoltak.

A zenehallgatás tehát nemcsak önmagában ad örömet, de energiát meríthetsz belőle, megkönnyíti a sportolást. Ha pedig megvan a sikerélmény, legközelebb is szívesen mész edzeni, így könnyebb a rendszeresség kialakítása.

Azonnali visszacsatolás - pulzusmérő óra

Nem szükséges a legmenőbb sportcuccokat felvásárolnod, amikor végre újra elhatározod, holnaptól tényleg életed része lesz a sport. Az ilyesmi rendszerint csak arra jó, hogy magadat hitegesd: ha fejben foglakozol a témával, úgy érezheted, már tettél is valamit.

Két kivétel van, amire valóban szükséged lehet. Ha futásra adod a fejed, egy jó futócipőre valóban szükséged lesz, hogy elkerüld a sérüléseket. A másik kivételre, a pulzusmérő órára akkor lehet szükséged, ha nem megy a rendszeres edzés. Amennyiben például a sportolással a fogyás az elsődleges célod, meglehet, hogy néhány hét alatt elszáll a lelkesedésed, ha nem látod a befektetett energiád eredményét.

Ilyen esetben jól jöhet a pulzusmérő óra, ugyanis azonnali visszacsatolást jelent. Ha beállítod a nemed, a súlyod, a magasságod, a korod, sport közben mutatja, hogy mennyi kalóriát égettél el. Kattints korábbi cikkünkre, és olvasd el a személyi edző véleményét a pulzusmérő óra szükségességéről!

Ezt is szeretjük