Így iktasd ki az éhséghormont! Akár 20 kilót is fogyhatsz
Külföldi kutatók szerint
A reggelire fogyasztott desszert elősegíti a súlyvesztést.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha reggeliről van szó, alighanem neked is tojás, müzli, joghurt vagy szendvics ugrik be elsőként. Arra, hogy Túró Rudit vagy csokitortát ehetnél, valószínűleg nem gondolsz, pedig egy új vizsgálat szerint érdemes számba venni ezeket is.

A Tel Aviv-i Egyetem kutatói jöttek rá a különös összefüggésre, mely szerint a reggeli utáni desszert fogyasztása segít a súlyodat egészséges keretek között tartani.

A sikeres fogyókúra titka: desszert reggelire

Izraeli kutatók nyolc hónapon át követték nyomon kétszáz nem cukorbeteg személy alacsony kalóriatartalmú étrend melletti súlyváltozását. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csoport tagjai reggeli után fogyaszthattak desszertet, a másik csoportban lévők nem. Utóbbiak a nap során egy kiadósabb étkezéssel pótolták a desszertet evő csoporthoz viszonyított kalóriaveszteségüket.

A napi összes kalóriabevitel mindkét csoport esetén megegyezett: a férfiak napi 1600, a nők napi 1400 kalóriának megfelelő táplálékot fogyaszthattak.

22 kiló mínusz 8 hónap alatt

A nyolc hónapos kutatás végén arra az eredményre jutottak a szakértők, hogy azok a résztvevők, akik a szénhidrátban és fehérjében gazdag, 600 kalóriás reggelit fogyasztották, több plusz kilótól szabadultak meg, mint azok, akik csak 300 kalóriát vittek be a szervezetükbe reggel.

Az első négy hónap során a kísérleti alanyok mindkét csoportban átlag 15 kilót fogytak. A desszertet is fogyasztó csoport tagjai azonban a kutatás következő négy hónapja alatt további hét kiló súlyfeleslegtől szabadultak meg. Összesen tehát átlag 22 kilóval lettek könnyebbek az édességet evő csoport tagjai.

Dr. Daniela Jakubowicz az eredményekről

- A diéta célja nem csupán egy testsúlycsökkentő étrend megtalálása és sikeres alkalmazása. A fogyókúra hosszútávon akkor lehet igazán sikeres, ha közben nem kell sem éhezni, sem sóvárogni. Így védhető ki a jojó-effektus is - mondta a kutatást vezető Dr. Daniela Jakubowicz.

Csökkent éhséghormonszint

Azok a kísérleti alanyok, akik desszertet ettek reggeli után, kevésbé éheztek a nap során, mint a másik csoport tagjai. A résztvevők által vezetett táplálkozási naplók pedig arról tanúskodtak, hogy könnyebb volt tartaniuk magukat a napközbeni kalóriahatárokhoz azoknak, akik reggel édességet ehettek.

A vérvizsgálatok tanúsága szerint a gherin hormon szintje - melyet éhséghormonnak is neveznek - 45%-kal csökkent a reggelire desszertet is fogyasztók csoportjában.

Te mit eszel reggelire?

Ezt is szeretjük